اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار اصفهان خبر داد

رشد 48 درصدی صادرات غیرنفتی اصفهان در سال جاری

خبرگزاری فارس: استاندار اصفهان گفت: صادرات غیرنفتی استان اصفهان در چهار ماه نخست سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته 48 درصد رشد داشته است.

رشد 48 درصدی صادرات غیرنفتی اصفهان در سال جاری

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، ظهر امروز مراسم افتتاحیه 104 طرح تعاونی و تجلیل از تعاونی‌ها و کارآفرینان برتر استان اصفهان با حضور مسئولان کشوری و استانی برگزار شد.

به گزارش فارس، استاندار اصفهان در این مراسم با اشاره به شاخص‌های آماری و اقتصادی استان اصفهان اظهار داشت: ارزش صادرات غیرنفتی استان اصفهان در طی سال‌های 1387 تا سال 1390 رشد صعودی به همراه داشته به صورتی که از یک‌هزار و 95 میلیارد دلار در سال 87 به بیش از 2هزار و 771 میلیارد دلار در پایان سال گذشته رسید.

علیرضا ذاکراصفهانی ادامه داد: بین سال‌های 1382 تا سال 1387 رشد صادرات استان اصفهان تنها 20 درصد بوده و از سال 87 تاکنون 120 درصد رشد داشته است.

وی تصریح کرد: در حال حاضر استان اصفهان در زمینه سهم صادرات غیرنفتی در مقایسه با استان‌های بوشهر، تهران و خوزستان در رتبه چهارم کشور قرار گرفته است.

استاندار اصفهان با اشاره به آمار صادرات غیرنفتی چهار استان در چهار ماه نخست سال جاری گفت: در این مدت رشد صادرات غیرنفتی استان‌های بوشهر و خوزستان منفی بوده در حالی که استان اصفهان نسبت به مشابه سال گذشته 48 درصد رشد داشته است.

وی با اشاره به وضعیت صنایع استان اصفهان اضافه کرد: استان اصفهان در زمینه صنعت طی سال‌های 1388 تا سال 1390 تعداد 2 هزار و 314 فقره جواز تاسیس، تعداد هزار و 400 فقره پروانه بهره‌برداری و تعداد 434 فقره طرح توسعه در بخش صنعتی استان ارائه شده است.

ذاکراصفهانی افزود: استان اصفهان رتبه چهارم را در زمینه در پروانه تاسیس، رتبه دوم را در  زمینه صدور پروانه بهره برداری و رتبه نخست را در زمینه طرح توسعه به خود اختصاص داده است.

وی با اشاره به طرح‌های افتتاح شده در استان در زمینه بخش کشاورزی تاکید کرد: 264 طرح کشاورزی به مناسبت هفته دولت در اصفهان به بهره‌برداری رسید که در مقایسه با دولت نهم با 136 درصد رشد همراه بوده است.

ذاکراصفهانی رشد اشتغال ایجاد شده در بخش کشاورزی در دولت دهم را بیش از 91 درصد اعلام کرد و ادامه داد: با وجود خشکسالی‌های پی در پی در استان ما توانسته‌ایم در زمینه تولید شیر خام رتبه نخست و در زمینه تولید گوشت مرغ رتبه دوم را در کشور به خود اختصاص دهیم.

وی میزان تعهد ایجاد شده اشتغال در سال 89 در استان را 80 هزار نفر اعلام کرد و گفت: در این مدت 172 هزار و 858 هزار فرصت شغلی در استان نیز ایجاد شد.

استاندار اصفهان تصریح کرد: در سال گذشته در قبال تعهد ایجاد اشتغال 186 هزار نفری برای 323 هزار و 161 هزار نفر با احتساب بخش ساختمان شغل ایجاد شد که بیانگر رشد 174 درصدی است.

انتهای پیام/ح20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول