به گزارش خبرگزاری فارس از بجنورد به نقل از روابط عمومی سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسانشمالی، مهرداد داوودزاده افزایش سطح دانش و توسعه فرهنگ بستهبندی و آشنایی با اهمیت برند در توسعه بستهبندی بین تولید کنندگان و صادرکنندگان را از اهداف این سمینار عنوان کرد.
وی افزود: این سمینار با محورهایی مانند تاریخچه بستهبندی، عملکرد نقش بستهبندی سرمایه است نه هزینه، قانون آیدا در بستهبندی، عناصر رسیدن به یک بستهبندی موفق، مراحل بستهبندی، طراحی خانواده و بستهبندی با هدف جایگاه سازی برند برگزار میشود.
داوودزاده تصریح کرد: در این همایش بیش از 100 نفر از تجار، بازرگانان، صاحبان صنایع و صادرکنندگان شرکتهای تعاونی مرزنشین به مدت یک روز از تجربیات اساتید دانشگاهی و سازمان توسعه تجارت ایران استفاده میکنند.
وی همچنین از برگزاری سه میز کالایی در سطح استان خبر داد و گفت: طی شش ماهه دوم سال جاری این سه میز کالایی در راستای اجرای برنامه راهبردی و عملیاتی توسعه تجارت خارجی و بررسی راههای گسترش صادرات و رفع چالشهای پیش رو برگزار میشود.
معاون توسعه تجارت خارجی سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسانشمالی تصریح کرد: میزهای کالایی مذکور در بخشهای مختلف کشاورزی شامل انگور و کشمش همچنین صنایع دسته بندی و فرش برگزار میشود.
وی با اشاره به توسعه روابط اقتصادی گفت: با توجه به ظرفیت بالای استان در زمینه صادرات برای برگزاری میز، کالاهای اولویتدار دیگری همچون محصولات جالیزی، خشکبار، محصولات لبنی، شیمیایی و ….در آینده برنامهریزی شده است.
انتهای پیام/ع30/ض1002