اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس حوزه هنری سازمان تبلیغات اسلامی کشور:

جهانی شدن هنر و ادبیات ایرانی در گرو ادبیات مقاومتی است

خبرگزاری فارس: رئیس حوزه هنری سازمان تبلیغات اسلامی کشور گفت: در صورتی که بخواهیم هنر و ادبیات ایران را جهانی کنیم باید از ادبیات مقاومتی استفاده کنیم.

جهانی شدن هنر و ادبیات ایرانی در گرو ادبیات مقاومتی است

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، محسن مؤمنی دقایقی پیش در سومین کنفرانس و جشنواره بین‌المللی مقاومت اسلامی، اظهار کرد: پس از اشغال فلسطین توسط صهیونیست‌ها که در تمام وجوه زندگی مسلمانان و ملت جهان اسلام تأثیر گذاشت، این موضوع در افکار و اندیشه اهالی ادب و هنر نیز بی‌تأثیر نبود.

وی با بیان اینکه اهالی هنر و ادب نیز همواره تحت تأثیر اشغال فلسطین توسط رژیم صهیونیستی قرار دارند، ادامه داد: این قشر از جامعه پیش از آنکه فلسطین اشغال شود چنین موضوعی را پیش‌بینی می‌کردند.

رئیس حوزه هنری سازمان تبلیغات اسلامی با اشاره به اینکه طی سال‌های گذشته ادبیات مقاومت برای حمایت از فلسطین در میان شاعران و نویسندگان ایجاد شد، تصریح کرد: همچنین شاعران و نویسندگان برجسته عرب نهضتی را به نام ادب مقاومت به وجود آوردند.

وی با بیان اینکه در حال حاضر ادب مقاومت در کشور ایران و سایر کشور‌ها نیز از اهمیت بسیاری برخوردار است، اضافه کرد: ادب مقاومت در کشور جمهوری اسلامی مترادف با ادبیات پایداری و بیداری مترادف است و امروز در برخی از کشور‌ها مانند لبنان رشته‌ای به نام ادب مقاومت وجود دارد.

مؤمنی با اشاره به اینکه در صورتی که بخواهیم هنر و ادبیات ایران اسلامی را جهانی کنیم، باید از ادبیات مقاومتی استفاده و از این نوع ادبیات حمایت کنیم، تاکید کرد: در حال حاضر ادب مقاومتی با ادبیات پایداری و بیداری در هم تنیده شده‌اند و ادبیات مقاومتی و بیداری جداشدنی نیستند.

وی با اشاره به اینکه دفاع از مظلوم، کرامت‌ها انسانی، مبارزه با باطل و دفاع از حق و ایستادگی در برابر اقدامات صهیونیستی به عنوان مشی و شیوه ادبیات مقاومتی است، افزود: تفکر و اندیشه اسلامی و دفاع از حقوق جهان اسلام در اشعار شاعرانی همچون احمد مطر موج می‌زند.

رئیس حوزه هنری سازمان تبلیغات اسلامی کشور با تاکید بر اینکه اندیشه‌های اسلامی و بیداری اسلامی در اندیشه‌های شعر مظفر نواب موج می‌زند، گفت: ادبیات مقاومتی باید در تمام جهان اسلام ایجاد شود و آینده ادبیات کشور و منطقه باید با ادبیات مقاومتی هم معنا باشد.

وی با بیان اینکه در طول تاریخ ادبیاتی مانند ادبیات مقاومت در کشور وجود نداشته است، اظهار کرد: اما پس از انقلاب با ورود مردم به ادبیات تمام مردم از این ادبیات بهره‌مند شدند و به نوعی به سوی ادبیات مقاومتی حرکت کرده‌اند.

مؤمنی ادامه داد: اگر قرار باشد ادبیات و هنر ایران جهانی شود، در گرو ادبیات مقاومتی است و این نوع ادبیات باید در شکوه  باشد و در منطقه رشد پیدا کند.

انتهای پیام/ی20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول