اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

پژوهشگر حوزه مسجد:

فقط 30 درصد از مساجد کرمانشاه پیش‌نماز دارند

خبرگزاری فارس: یک پژوهشگر حوزه مسجد گفت: مسجد شهری کرمانشاه 250 امام ‌جمعه دارد که در حدود 500 تا 600 مسجد کرمانشاه با کمبود پیش‌نماز مواجه است.

فقط 30 درصد از مساجد کرمانشاه پیش‌نماز دارند

به گزارش خبر‌گزاری فارس از کرمانشاه، حجت‌الا‌اسلام محمد‌جواد ابوالقاسمی در میزگرد علمی کاربردی بررسی راهکارهای تامین حضور موثر و مدیریت امام جماعات مسجد اظهار کرد: استان کرمانشاه از نظر داشتن روحانی جزو استان‌های خوب کشور است‌.

ابوالقاسمی با اشاره به جمعیت 2 میلیونی کرمانشاه افزود: برای هر 500 نفر یک مسجد باید احداث شود که با توجه به این عدد باید 4000 هزار مسجد در استا‌ن کرمانشاه باشد اما این استان دارای هزار و 250 مسجد است.

وی کمبود مسجد در استان کرمانشاه را حدود 2 هزار و 800 مسجد عنوان کرد.

این پژوهشگر حوزه مسجد با اشاره به آمار مسجد اهل‌سنت گفت: 400 مسجد اهل‌سنت در استان کرمانشاه داریم که با کمبود ائمه و مسجد مواجه نیستند و موفق‌تر از اهل‌شیعه عمل کرده‌اند‌.

ابوالقاسمی تعداد ائمه‌جمعه مسجد شهری کرمانشاه را 250 امام‌جمعه اعلام کرد و افزود: حدود 500 تا 600 مسجد کرمانشاه با کمبود پیش‌نماز مواجه است.

این پژوهشگر حوزه مساجد آمار مساجد، کرمانشاه را از لحاظ برخورداری از ائمه جمعه 30 درصد عنوان کرد.

وی با بیان تلاش‌های جمهوری اسلامی ایران در طی این 33 سال در ساماندهی مساجد روستاها گفت: 200 مسجد در دهستان‌ها و رو‌ستا‌های کرمانشاه پیش‌‌نماز دارند.

ابوالقاسمی ورودی حوزه علمیه در کشور را 14 تا 17 هزار نفر اعلام کرد و ادامه داد: این تعداد نمی‌تواند جوابگوی نیاز کشور از لحاظ مبلغ باشد.

وی یکی از راه‌های حضور موثر در مساجد را تامین معاش و مسکن روحانی دانست و تصریح کرد: تامین معاش و مسکن روحانیون نیاز به پشتیبانی موثری از جانب دولت و مردم دارد.

این پژو‌هشگر حوزه مساجد با بیان اینکه سازوکار مدیریت امام جماعت برای مسجد فراهم نشده است گفت: کشور به 300 هزار مبلّغ نیاز دارد که در حال حاضر 40 هزار مبلّغ به صورت عمومی در کشور فعال است.

انتهای پیام/ش20/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول