اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل تبلیغات اسلامی سیستان‌وبلوچستان خبر داد

مسابقه "صد سئوال از وهابیت" در زاهدان

خبرگزاری فارس: مدیرکل تبلیغات اسلامی سیستان‌وبلوچستان گفت: بخش اعتقادات شیعه تبیان زاهدان، مسابقه "صد سوال از وهابیت" را در ابتدای آبان ماه امسال به مدت دو روز برگزار می‌کند.

مسابقه "صد سئوال از وهابیت" در زاهدان

به گزارش خبرگزاری فارس از زاهدان به نقل از روابط عمومی تبلیغات اسلامی سیستان‌وبلوچستان، حجت‌الاسلام صفر قربانپور در این زمینه اظهار داشت: دوران ما، ویژگی‌هایی دارد که آن را از قرن‌های پیشین متمایز می‌سازد و نه قرن‌ها که حتی سالیانی پیش از این نیز، وضعیت فرهنگی و اجتماعی کشورهای جهان، خصوصیاتی متفاوت با زمان حاضر داشت.

وی افزود: آغاز هزاره سوم به نوعی، زمان تقابل فرهنگ‌ها و ادیان گوناگون است این تقابل از یک منظر که همان ظهور حقانیت ادیان الهی است، مایه‌ خرسندی است اما سوء استفاده‌ برخی از نحله‌های فکری از وضعیت موجود و استفاده از ابزارهای غیرفرهنگی برای پیشبرد مقاصد و نیات خود، هوشیاری در مقابله با اینگونه جریانات فکری را ایجاب می‌‌کند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی سیستان‌وبلوچستان بیان کرد: از میان این فرقه‌ها، وهابیت اهمیتی ویژه دارد از یک سو دلارهای نفتی و امکانات مادی، گسترش آن را سهل و آسان کرده و از سوی دیگر مشکلات موجود در کل جهان، زمینه برای تبلیغ آن را فراهم ساخته است.

قربانپور ادامه داد: در این مسیر، وهابیان از هیچ ابزاری برای توسعه‌ افکار منحط خود رویگردان نیستند از قتل و غارت گرفته تا اتحاد با هر گروه و اندیشه‌ غیراسلامی و حتی ضد اسلامی.

وی گفت: صهیونیست‌ها، بعثی‌ها و هیچ گروه دیگری خط قرمزی برای معاملات پنهانی وهابیان محسوب نمی‌شوند آنچه هدف است توسعه‌ وهابیت به هر روش و شیوه‌ ممکن است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی سیستان‌وبلوچستان بیان داشت: ترور، مشخصه‌ وهابیت شده و به گونه‌ای وهابیون آن را به کار می‌گیرند که در برخی کشورهای غربی، هر مسلمانی را تروریست می‌پندارند و حتی دین اسلام را دین ترور و خشونت معرفی می‌کنند و این یکی از جنایات و خیانت‌هایی است که وهابیان در روزگار معاصر، عامل آن بوده‌اند.

قربانپور افزود: از سویی دیگر وهابیان با تکیه به دلارهای نفتی به تبلیغ وهابیت به عنوان اسلام راستین و خط اصیل اسلام اهل سنت پرداخته‌اند و در تبلیغات وهابیت، دیدگاه‌های خاص آنان به عنوان حقایقی مسلم و قطعی در نزد تمامی اهل سنت مطرح می‌شود.

وی تصریح کرد: این تبلیغات نه تنها تفرقه میان تشیع و تسنن را دامن می‌زند بلکه وهابیان را از رویارویی فرهنگی با تشیع و تسنن، آسوده می‌سازد در این میان، این  شیعیان و اهل تسنن هستند که به اشتباه هر یک به جای مقابله با دشمن اصلی به نقد طرف مقابل پرداخته و آنچه را وهابیان به هر یک از دو طرف القا کرده، مبنا قرار می‌دهند غافل از اینکه بسیاری از مسائل مطرح شده، ساخته و پرداخته‌ وهابیون است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی سیستان‌وبلوچستان بیان کرد: در این راستا ضرورتی احساس شد که حقیقت دین مبین اسلام را به کاربران معرفی کرده تا آنان با معرفت یافتن به اسلام واقعی، وهابیت را بهتر شناخته و بنیان علمی خود را در این زمینه تحکیم بخشیده تا بتوانند با این فرقه ساختگی مقابله کرده و نیز برای دیگران هم روشنگری داشته باشند.

قربانپور گفت: لذا  مؤسسه فرهنگی تبیان دوره‌هایی را در محیط وب و به صورت مجازی برگزار می‌کند که در طی دوره، مقالاتی ارائه شده و سوالاتی از وهابیت پرسیده می‌شود و توضیحاتی نیز در ذیل آن داده و در پایان هر دوره مسابقه‌ای برگزار می‌شود.

وی افزود: مقالات وهابیت‌شناسی در تاریخ 25 شهریورماه جاری در سایت درج شده و مسابقه نیز اول آبان ماه امسال رأس ساعت 11 صبح برگزار می‌شود و تا 11 صبح روز بعد ادامه خواهد داشت.

انتهای پیام/ش30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول