اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاد حوزه علمیه قم:

وهابیت به دنبال سوارشدن بر موج بیداری اسلامی است

خبرگزاری فارس: استاد حوزه علمیه قم گفت: وهابیت امروز به دنبال سوار شدن بر موج بیداری اسلامی و کنترل این حرکت عظیم است.

وهابیت به دنبال سوارشدن بر موج بیداری اسلامی است

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، حجت‌الاسلام جواد مروی صبح امروز در نشست بررسی آینده جهان اسلام و تبیین افق‌های تبلیغاتی آنکه در تالار همایش شورای اسلامی شهر مشهد برگزار شد، اظهار کرد: اگر از فرصت‌های تبلیغی در این زمینه بهره نگیریم ممکن است این فرصت‌ها به تهدید تبدیل می‌شوند.

وی در ادامه با اشاره به اینکه اگر امر تبلیغ به طور ریشه‌ای سر و سامان داده شود شاهد یک تحول عظیم در جهان اسلام خواهیم بود، تصریح کرد: در غیر این صورت ممکن است در کشور نیز هم از تبلیغات دشمن ضربه بخوریم.

این مبلغ، تشکیل اتاق فکر از نخبگان حوزوی را در خارج از کشور بسیار ارزشمند دانست و ادامه داد: اتاق‌های فکر حوزوی به ویژه اتاق فکر تبلیغ باید به صورت دقیق و ریشه‌ای مسائل را بررسی و ضمن بررسی درصدد پاسخ‌گویی و مقابله با توطئه‌های دشمنان برآیند.

استاد درس خارج حوزه علمیه قم در ادامه با اشاره به اینکه باید به دنبال شناخت استعدادهای درخشان حوزوی به ویژه در زمینه تبلیغ باشیم، افزود: این کار از این جهت لازم است که افراد از این فضا بیشترین بهره ممکن را ببرند.

وی با اشاره به نادانی وهابیون تاکید کرد: به عنوان مثال یکی از مفتی‌های بزرگ وهابی اعتقاد دارد زمین ساکن است و خورشید به دور آن می‌گردد و هر کسی به جز این اعتقاد را داشته باشد را کافر می‌داند.

مروی در ادامه با اشاره به تبلیغات سوئی که از سوی وهابیون علیه شیعه‌ها انجام می‌شود، اظهار کرد: یکی از شخصیت‌های عربستان ترویج مذهب شیعه را در ایران یک نگرش سلفی‌گری به همراه قتل و تروریسم و خرافات می‌داند.

استاد درس خارج حوزه علمیه قم در این راستا خاطرنشان کرد: برخی از افراد نیز مانند العریضی راسخ بودن اعتقاد شیعیان را در خوردن سبزی و اثری که ماده خوراکی موجود در سبزی بر مغز شیعیان دارد، می‌داند.

وی با اشاره به اینکه شرایط موجود برای هدایت نخبگان به سمت آرمان‌های الهی و مکتب اهل‌بیت یک دوران استثنائی است، بیان کرد: وضعیت کنونی جهان اسلام برای بسط و گسترش اهداف اهل‌بیت و ترویج فرهنگ تشیّع در دنیا بی‌سابقه بوده است.

انتهای پیام/ح20/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول