اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار زنجان:

ایران جزو 8 کشور دنیا در پرورش گوسفند چند قلوزا است

خبرگزاری فارس: استاندار زنجان گفت: ایران جزو هشت کشور دنیا در پرورش گوسفند چند قلوزا و انتقال ژن چندقلویی‌زایی است.

ایران جزو 8 کشور دنیا در پرورش گوسفند چند قلوزا است

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، محمد رئوفی‌نژاد ظهر امروز در مراسم افتتاح نخستین ایستگاه تحقیقاتی اصلاح‌نژادی گوسفند در استان زنجان اظهار داشت: دستیابی به دستاورد بزرگ و مهم پرورش گوسفند چند قلوزا در استان زنجان جایگاه جمهوری اسلامی ایران را در سطح جهان ارتقا داده است.

وی با اشاره به اینکه ایستگاه تحقیقاتی اصلاح‌نژادی گوسفند در استان زنجان برای نخستین بار در کشور ایجاد شده است، خاطر نشان کرد: مراکز تحقیقاتی برکات خوبی را در زمینه کشاورزی به ویژه باغات و دامی به ارمغان آورده‌اند.

استاندار زنجان با بیان اینکه بر اساس تجربیات کسب شده معمولا کارها و برنامه‌هایی که به بخش خصوصی واگذار می‌شود در اسرع وقت و با کمترین هزینه به پایان می‌رسد، اضافه کرد: بخش خصوصی باید چرخه اقتصاد کشور را به دست گیرد.

وی با اشاره به تاکیدات مقام معظم رهبری به واگذاری برخی از امور به بخش خصوصی تصریح کرد: واگذاری برخی از برنامه‌ها و اقدامات قابل واگذاری به بخش خصوصی در طول دولت‌های نهم و دهم سرعت بیشتری داشته است.

رئوفی‌نژاد با بیان اینکه افتتاح نخستین ایستگاه تحقیقاتی اصلاح‌نژادی گوسفند در استان زنجان تجربه بسیار خوبی است که الگویی برای سایر استان‌ها نیز می‌شود، ادامه داد: فکر و علم محققان و پژوهشگران و دانشمندان استان زنجان با باور ملی سبب به دست آوردن چنین موفقیت علمی بزرگی در استان شده است.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر ایران جزو هشت کشور نخست جهان در پرورش گوسفندان چند قلوزا است، تصریح کرد: این دستاورد پیش از این در انحصار برخی از کشورها بوده است.

استاندار زنجان با تاکید بر اینکه استان زنجان در زمینه انتقال ژن چند قلو‌زایی در سطح کشور پیشتاز شده است، خاطر نشان کرد: این اقدام با اینکه یک امر اقتصادی است اما هیچ گونه توجیه اقتصادی برای محققان نداشته است و آنها با انگیزه به این کار پرداخته‌اند.

وی با اشاره به اینکه برخی از افراد در کشور می‌خواهند برای تامین نیازها به سایر کشورها وابسته باشیم، اضافه کرد: با توجه به منویات مقام معظم رهبری یکی از راهکارهای توجه جدی به اقتصاد مقاومتی توجه به طرح‌های دانش‌‌بنیان در بخش‌های مختلف است.

رئوفی‌نژاد با بیان اینکه امروزه درصد قابل توجهی از تولیدات استراتژی شامل دانشی است که در انحصار برخی از کشورها است، ادامه داد: تولیدات شرکت‌های دانش‌بنیان از اهمیت زیادی برخوردار است.

وی با اشاره به اینکه اقتصاد مقاومتی با توجه ویژه به دانش‌های‌بنیانی ماندگارتر می‌شود، تصریح کرد: دولت بنیاد ملی نخبگان کشور را با رویکرد علمی و با حمایت از نخبگان راه‌اندازی کرده است.

استاندار زنجان با بیان اینکه قبل از ایجاد بنیاد ملی نخبگان، نخبگان کشور سرگردان بودند و هر یک به صورت جزیره‌ای اقدام می‌کرده‌اند، یادآور شد: امروز شاهد برگزاری بزرگ‌ترین نمایشگاه دستاوردهای دانش‌بنیان و نخبگان با ارائه یک هزار و 600 طرح در تهران هستیم که همه این طرح‌ها قابلیت تجاری‌سازی دارند.

وی با اشاره به اینکه امیدواریم اعتباراتی که به پژوهش‌ها و تحقیقات اختصاص می‌یابد، افزایش یابد، اظهار داشت: در حال حاضر انسجام شرکت‌های دانش‌بنیان و توجه به آنها نسبت به گذشته بیشتر شده است.

رئوفی‌نژاد با اشاره به اینکه دفتر بنیاد نخبگان استان زنجان در ارزیابی‌های ملی جز دفاتر برتر کشوری شناخته شده است، یادآور شد: توسعه پژوهش‌ها و ابتکارات و طرح‌های نوآورانه نخبگان با تجاری‌سازی به نتیجه می‌رسد.

وی با تاکید بر اینکه باید نتایج دستاوردهای دانشمندان و محققان استان زنجان در سطح کشور و حتی جهان‌نمایان شود، خاطر نشان کرد: ورود بخش خصوصی و صنعتی‌سازی نتایج تحقیقات تکمیل کننده این طرح‌ها است.

استاندار زنجان ادامه داد: برای حضور بخش خصوصی در اجرای طرح‌های مختلف باید اطلاع رسانی و تبلیغ شود.

انتهای پیام/ع10/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول