اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

طی سال جاری صورت گرفت

تولید 6 هزار تن آبزی در استان زنجان

خبرگزاری فارس: مدیر امور شیلات و آبزیان سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان گفت: در پنج ماه نخست سال جاری 6 هزار تن آبزی در استان زنجان تولید شده است.

تولید 6 هزار تن آبزی در استان زنجان

محمود صیادبورانی امروز در حاشیه نمایشگاه دولت مهر در گفت‎وگو با خبرنگار فارس در زنجان اظهار داشت: میزان تولید آبزیان در سال جاری در استان زنجان 6 هزار تن پیش‎بینی شده بود که در حال حاضر این میزان محقق شده است.

وی با اشاره به اینکه میزان تولید آبزیان در پایان سال 84 در استان زنجان 880 تن بوده است، خاطرنشان کرد: میزان تولید آبزیان در پایان سال گذشته به بیش از 5 هزار و 500 تن رسیده است.

مدیر امور شیلات و آبزیان سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان تاکید کرد: میزان تولید آبزیان در استان زنجان طی هفت سال خدمت دولت‎های نهم و دهم نسبت به دولت‏‌های قبلی 320 درصد رشد داشته است.

وی با تاکید بر اینکه روند رشد علاوه‎ بر تولید، در مصرف آبزیان نیز مشاهده شده است، اضافه کرد: سرانه مصرف آبزیان به ازای هر نفر در استان زنجان در سال 84 حدود 2.8 کیلوگرم بود که در سال گذشته این میزان به 5.3 کیلوگرم رسیده است.

بورانی اظهار داشت: استفاده مردم از آبزیان بیانگر آگاهی آنها از نقش مهم آبزیان در سلامتی است.

وی با اشاره به اینکه در زمینه صدور مجوز و سرمایه‏‌گذاری در بخش آبزیان در استان زنجان اقدامات بسیار خوبی صورت گرفته است، ادامه داد: استان زنجان از نظر میزان تولید آبزیان در رتبه نخست کشوری قرار دارد.

مدیر امور شیلات و آبزیان سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان با بیان اینکه میزان تولید آبزی در استان زنجان در سال گذشته نسبت به سال 89 حدود 35 درصد افزایش داشته است، تصریح کرد: این در حالی است که نرم متوسط رشد آبزی در کشور 10 درصد است.

وی یادآور شد: استان زنجان در تولید آبزیان نسبت به سال 89 بیش از 2.5 برابر رشد داشته است.

بورانی با اشاره به اینکه آبزیان از جمله محصولات شاخص سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان به شمار می‎رود که از نظر ارزش ریالی و درآمدزایی جایگاه بالایی دارد، خاطر نشان کرد: در حال حاضر سرمایه‎گذاران زیادی در سطح استان و سایر استان‎ها از طرح‏های آبزی‎پروری در زنجان استقبال می‎کنند.

انتهای پیام/ع20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول