اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل میراث فرهنگی استان زنجان:

دبیرستان شریعتی موزه بزرگ استان زنجان می‌شود

خبرگزاری فارس: مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان زنجان گفت: دبیرستان شریعتی زنجان به موزه بزرگ استان تبدیل می‏‌شود.

دبیرستان شریعتی موزه بزرگ استان زنجان می‌شود

یحیی نقی‏‌زاده محجوب در حاشیه نمایشگاه دولت مهر در گفت‎‏وگو با خبرنگار فارس در زنجان اظهار داشت: دبیرستان شریعتی یکی از بناهای تاریخی و ثبت شده اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان زنجان است.

وی با اشاره به اینکه دبیرستان شریعتی یکی از بناهای منحصر به فرد تاریخی است که در مرکز شهر قرار دارد، خاطرنشان کرد: دبیرستان شریعتی در فضایی به ابعاد 26 هزار متر بنا شده است که با مطالعات و بررسی‎های صورت گرفته استفاده فرهنگی از این بنا بهترین کاربری محسوب می‌شود.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان زنجان با بیان اینکه استان زنجان موزه بزرگی که بتواند همه توانمندی‏‌های فرهنگی و تاریخی خود را به نمایش بگذارد، ندارد، اضافه کرد: این موزه که جزء مصوبات سفر رئیس جمهور است در استان احداث می‏‌شود.

وی با اشاره به اینکه احداث موزه بزرگ زنجان جزو طرح‏‌های مهر ماندگار تصویب شده است، تصریح کرد: با برنامه‎ریزی‎های صورت گرفته موزه بزرگ استان با اعتباری بالغ بر 4 هزار میلیارد ریال احداث می‎شود.

نقی‎زاده محجوب در زمینه طرح خیابان امام خمینی(ره) زنجان با اشاره به اینکه این طرح شامل بدنه‎سازی خیابان امام خمینی (ره) می‏‌شود، ادامه داد: مطالعات فاز یک آن به پایان رسیده است و فاز دوم نیز آغاز شده و در دست اجرا است.

وی در زمینه مرمت سرای ملک با تاکید بر اینکه اعتبار مشخص و ویژه‎ای توسط اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان برای مرمت این بنا اختصاص یافته است، یادآور شد: در حال حاضر مرمت این بنا به صورت کامل انجام شده است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان زنجان با  بیان اینکه شهرک صنایع دستی مورد نظر در زمینی به مساحت 8 هکتار در استان زنجان احداث می‎شود، خاطرنشان کرد: استان زنجان در مسیر گذر و عبور چند استان دیگر قرار دارد و احداث این شهرک نتیجه خوبی دارد.

وی هدف از احداث شهرک صنایع دستی را معرفی صنایع دستی و هنرهای سنتی استان زنجان دانست و افزود: فروش و عرضه صنایع دستی در این شهرک نیز از دیگر اقدامات احداث آن است.

انتهای پیام/ع20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول