اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس شورای اقامه نماز هرمزگان:

آموزش و پرورش خاستگاه تحولات دینی و فرهنگی است

خبرگزاری فارس: رئیس شورای اقامه نماز هرمزگان گفت: اگر آموزش و پرورش سنگ بنای تحولات فرهنگی را مناسب جانمایی کند دانش‌آموزان با تربیت سالم در مسیر پیشرفت قرار می‌گیرند.

آموزش و پرورش خاستگاه تحولات دینی و فرهنگی است

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس، حجت‌الاسلام محمدحسن فروزان‌نژاد صبح امروز در پنجمین جلسه شورای آموزش و پرورش شهرستان بندرعباس با تبریک هفته دولت و گرامیداشت یاد شهیدان رجایی و باهنر اظهار داشت: هفته دولت فرصت مغتنم و مناسبی است تا مردم با خدمات گسترده صورت گرفته توسط دولت آشنا شوند و نتایج فعالیت‌های چشم‌گیر دولت‌مردان را لمس کنند.

وی در ادامه با اشاره به نقش تاثیرگذار آموزش و پرورش در تربیت و اصلاح جامعه گفت: خاستگاه تحول فرهنگی و دینی آموزش و پرورش است و اگر آموزش و پرورش سنگ بنای تحول فرهنگی را مناسب مستقر کند، دانش‌آموزان با تربیت سالم و موثر در مسیر پیشرفت و افتخار قرار می‌گیرند.

رئیس شورای اقامه نماز هرمزگان معلمان را سرمایه‌های نظام دانست و افزود: باید فضایی فراهم شود تا معلمان فارغ از دغدغه‌های ذهنی و معاش با فراغت بال به تدریس و علم‌آموزی به دانش‌آموزان بپردازند.

این مسئول تصریح کرد: انجمن اولیا و معلمان باید فعال‌تر شده و تبادل فرهنگی و فکری بیشتری با مجموعه مدیران و معلمان داشته باشد و به شکل منظم و مرتب جلسات ماهانه برگزار کند.

فروزان‌نژاد خاطرنشان کرد: نماز یکی از مسائل مهمی است که در دین اسلام به کرّات بر آن تاکید شده است و در همه عرصه‌ها و امور تأثیر دارد، اگر به نماز در مدارس توجه شود از همه آسیب‌های اجتماعی و فرهنگی جلوگیری شده و دانش‌آموزان با فلسفه نماز آشنا خواهند شد.

فرماندار بندرعباس نیز با اشاره به هفته دولت و گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان رجایی و باهنر، آنها را از بدنه آموزش و پرورش دانست و گفت: آموزش و پرورش همیشه مهد و پرورش دهنده مدیران انقلابی و خدمتگزار بوده است که جان خود را برای پیشرفت ایران اسلامی در طبق اخلاص نهاده‌اند و چون پروانه سوختند تا فرزندان ایران اکنون بر بلندای قله‌های موفقیت و پیشرفت قرار گیرند.

عباس امینی‌زاده افزود: تعلیم و تربیت امری یک جانبه نیست بلکه همه اقشار باید با همکاری هم بستری فراهم آورند تا آموزش و پرورش به موفقیت دست یابد.

فرماندار بندرعباس ادامه داد: مدیریت مشارکتی کلید موفقیت است و دستگاه‌ها با همکاری هم می‌توانند ظرفیت‌های مناسبی برای ارتقای کیفی و کمی امکانات آموزش و پرورش در اختیار این نهاد مقدس قرار دهند.

امینی‌زاده با اشاره به بازگشایی مدارس و تقارن آن با هفته دفاع مقدس تصریح کرد: هفته دفاع مقدس فرصت مناسبی است تا معلمان دانش‌آموزان را با دلاوری‌ها و از خودگذشتگی‌های دلاوران دفاع مقدس آشنا کنند و الفبای مردانگی و ایثار را به آنان بیاموزند.

در ادامه مدیران نواحی آموزش و پرورش به ارائه گزارشی از مسائل و مشکلات خود پرداختند. 

انتهای پیام/ز10/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول