اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

از سوی ستاد اقامه نماز زنجان برگزار شد

اجرای طرح شیوه‌های دعوت فرزندان به نماز در نمایشگاه مهر

خبرگزاری فارس: با حضور کارشناس مرکز تخصصی نماز قم، طرح شیوه‌های دعوت فرزندان به نماز در نمایشگاه دولت مهر از سوی ستاد اقامه نماز استان زنجان برگزار می‌شود.

اجرای طرح شیوه‌های دعوت فرزندان به نماز در نمایشگاه مهر

به گزارش خبرنگار فارس از زنجان، همزمان با برپایی نمایشگاه دولت مهر در محل دایمی نمایشگاه بین‌المللی کاسپین زنجان، با حضور والدین و فرزندان طرح شیوه‌های دعوت فرزندان به نماز در حال برگزاری است.

کارشناس مرکز تخصصی نماز قم در حاشیه برگزاری نمایشگاه مهر در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در زنجان، اظهار کرد: طرح شیوه‌های دعوت فرزندان به نماز از طرح‌های موفق در سطح کشور است.

وی با بیان اینکه برای اجرای این طرح‌ها ضروری است خانواده‌ها همکاری لازم را داشته باشند، افزود: این طرح ویژه خانواده‌ها است که فرزندان از آن بیشتر استقبال می‌کنند.

حجت‌الاسلام قره‌داغی بهترین زمان برای اجرای طرح شیوه‌های دعوت به نماز را قبل از ازدواج زوج‌های جوان دانست و گفت: زوج‌های جوان باید قبل از ازدواج در این طرح شرکت کنند.

وی با بیان اینکه افراد ضروری است قبل از ازدواج با این طرح آشنا شوند، افزود: انتخاب همسر مومن و با تقوا از ضروریات زندگی برای تربیت فرزندانی مومن و با تقوا محسوب می‌شود.

این کارشناس بهترین زمان را برای دعوت فرزندان به نماز در دو دوره قبل از سه سالگی و بعد از سه سالگی برشمرد و گفت: برای دعوت فرزندان به نماز باید در این دو دوره به شیوه‌های متفاوت این دعوت صورت گیرد.

وی با بیان اینکه شیوه دعوت فرزندان به دو صورت مستقیم و غیر مستقیم صورت می‌گیرد، خاطرنشان کرد: ‌در این دو روش آموزش‌های متفاوتی به فرزندان ارائه می‌شود.

حجت‌الاسلام قره‌داغی با بیان اینکه آموزش مستقیم برای کودکان از جذابیت لازم برخوردار نیست، تصریح کرد: ضروری است برای دعوت کودکان به نماز از شیوه‌های غیرمستقیم استفاده کرد.

وی بازی را از شیوه‌های دعوت غیرمستقیم برشمرد و افزود:‌ در این شیوه کودکان به نحو مطلوبی به نماز خواندن دعوت می‌شوند.

این کارشناس بر ضرورت احساس تکلیف از سوی والدین تاکید کرد و افزود: باید برای اجرای این طرح خانواده‌ها دقت لازم را داشته باشند.

انتهای پیام/ع20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول