اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون فرهنگی هنری اداره کل ارشاد قم تاکید کرد

ترغیب هنرمندان برای تولید آثار فاخر دینی

خبرگزاری فارس: معاون فرهنگی هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم از جمله اهداف مهم برگزاری جشنواره نماز و نیایش به روایت دوربین را تشویق هنرمندان برای تولید آثار فاخر دینی عنوان کرد.

ترغیب هنرمندان برای تولید آثار فاخر دینی

سید رسول موسوی‌نژادیان امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در قم بهترین راه ترویج فرهنگ دینی را استفاده از قالب هنر به ویژه سینما عنوان کرد.

وی افزود: اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم در این راستا برای ترویج مفاهیم دینی با همکاری و مشورت انجمن سینمای جوانان ایران به برگزاری جشنواره نماز و نیایش به روایت دوربین اقدام کرده است.

معاون فرهنگی هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم با بیان اهمیت برگزاری جشنواره نماز و نیایش به روایت دوربین در استان قم گفت: با توجه به اینکه استان قم به عنوان پایتخت مذهبی جهان تشیع تلقی می‌شود و انتشار علوم دینی از این شهر صورت می‌گیرد لازم بود اشاعه فرهنگ نماز و نیایش با زبان هنر که تاثیر بسزایی در انتقال مفاهیم دارد، ترویج شود.

وی با بیان اینکه نماز و نیایش از اصلی‌ترین موضوعاتی است که باید به صورت جدی به آن توجه شود تصریح کرد: باید از تمام ظرفیت‌ها برای ترویج این فرهنگ استفاده کرد.

موسوی‌ن‍ژادیان اضافه کرد: برگزاری جشنواره نماز و نیایش به روایت دوربین در چهار دوره گذشته ظرفیت بسیاری را در سطح ملی برای جامعه سینمایی ایجاد کرده است.

وی با بیان اهداف مهم این جشنواره ملی تصریح کرد: تشویق و ترغیب هنرمندان در عرصه تولید آثار فاخر در رابطه با نماز و نیایش از مهم‌ترین اهداف این جشنواره است.

موسوی‌نژادیان با بیان ظرفیت‌های نمایش آثار ارسالی به این جشنواره تصریح کرد: با توجه به اینکه بستر نمایش این فیلم‌ها در سینماها فراهم نیست، باید از این آثار در شبکه‌های سیما استفاده شود.

وی اضافه کرد: آثار با کیفیت و مطلوب ارسال شده به دبیرخانه این جشنواره در دوره‌های گذشته نیز از شبکه‌های سیما پخش شده است.

انتهای پیام/ز20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول