اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس دانشگاه کاشان:

مسابقات کمیکار، خودباوری علمی را به ارمغان می‌آورد

خبرگزاری فارس: رئیس دانشگاه کاشان گفت: مسابقات کمیکار کشوری، روحیه خودباوری و نشاط علمی را برای دانشجویان به ارمغان می‌آورد.

مسابقات کمیکار، خودباوری علمی را به ارمغان می‌آورد

به گزارش خبرگزاری فارس از کاشان، عباس کتابی ظهر امروز در آئین افتتاحیه هفتمین دوره مسابقات کشوری کمیکار در سالن آزادی دانشگاه کاشان اظهار داشت: ایجاد انگیزه، روحیه، نشاط و فعالیت بین دانشجویان از مهم‌ترین اهداف برگزاری این مسابقات است.

وی افزود: مسابقات کمیکار این قابلیت را دارد تا استعدادها، قابلیت‌ها و ظرفیت‌های علمی را شناسایی کند تا بتوان از آنها برای بهره‌مندی در بخش صنعت استفاده کرد.

رئیس دانشگاه کاشان تأکید کرد: امروز تمامی ایده‌ها و طرح‌ها باید در راستای تحقق تولید ملی و حمایت از کار و سرمایه ایرانی به کار گرفته شود تا شعار سال‌جاری تحقق یابد.

کتابی با اشاره به اینکه برای کسب نتایج علمی در عرصه‌های مختلف روش‌های متعددی وجود دارد بیان داشت: یکی از این روش‌ها برگزاری کنفرانس‌ها است که در آن در رابطه با محصولات تولید شده دانش‌بنیان بحث و گفت‌وگو می‌شود. 

به گفته وی برگزاری مسابقات کمیکار اولین قدم برای تبدیل دانش و علم و فن‌آوری به محصول صنعتی است که در این مسابقات طرح‌ها، ظرفیت‌ها و استعدادها شناسایی و معرفی می‌شوند.

رئیس دانشگاه کاشان تصریح کرد: نفرات برتر مسابقات کمیکار این فرصت را دارند تا در آینده از آنها در عرصه‌های علم و صنعت استفاده شود.

کتابی، میزان تقاضای بیش از ظرفیت دانشگاه‌ها برای تحصیلات در آموزش عالی را یکی از ویژگی‌های کشور ایران دانست و عنوان کرد: این در حالی است که هم‌اکنون 40 درصد از ظرفیت دانشگاه‌ها در اروپا پر می‌شود و برای تکمیل ظرفیت نهایی دانشگاه‌ها در اروپا اقدام به پذیرش دانشجو از خارج از کشور می‌کنند.

این مسئول علاقه‌مندی به تحصیلات آموزش عالی در کشور ایران را بی‌نظیر دانست و خاطرنشان کرد: در صورتی می‌توانیم موفق باشیم که این علاقه‌مندی و استعداد را در مسیری هدایت کنیم که منجر به تولید محصول و خدمات در جامعه شود و ضمن شکوفایی اقتصاد کشور تولید ملی و حمایت از کار و سرمایه ایرانی را تحقق بخشد.

رئیس دانشگاه کاشان در ادامه توجه به صنعت و افزایش محصولات دانشگاه و مباحث فن‌آوری را بهترین راهکار برای مقابله با تهدیدها و تحریم‌های دشمن و یکی از اساسی‌ترین راهکارهای رسیدن به تولید ملی و حمایت از کار و سرمایه ایرانی دانست.

مدیر گروه مهندسی شیمی دانشگاه کاشان نیز در این آئین بیان داشت: 46 تیم دانشجویان مهندسی شیمی از سراسر کشور در دو بخش عملکرد (Performance) و پوستر (Poster) به صورت تیمی طی دو روز رقابت می‌کنند.

عبدالله ایران‌خواه با اشاره به چگونگی ساخت و طراحی ماشین‌ها ابراز داشت: طراحی و ساخت ماشین‌های کوچک کمیکار به گونه‌ای است که نیروی محرکه آن با انجام یک واکنش شیمیایی تأمین می‌شود. 

وی، فراهم آوردن زمینه‌ای برای مشارکت دانشجویان در ارتقای سطح علمی را یکی از اهداف برگزاری هفتمین دوره مسابقات کشوری کمیکار به میزبانی دانشگاه کاشان ذکر کرد.

ایران‌خواه، با اشاره به مشکلات ناشی استفاده از خودروهای احتراق داخلی مرسوم خاطرنشان کرد: ارائه جایگزینی مناسب برای افزایش راندمان و کاهش آلاینده‌ها از اهداف اصلی این مسابقات است.

به گفته وی، ابتکار در طرح، سادگی و ارزانی طرح، کار گروهی منسجم، ملاحظات زیست‌محیطی، ایمنی و موفقیت در عملکرد، از اهداف جانبی این طرح است که حدود شش سال است که به همت انجمن مهندسی شیمی ایران و دانشگاه‌های سراسر کشور پیگیری و اجرا می‌گردد.

هفتمین دوره مسابقه سراسری کمیکار ایران به مدت دو روز طی روزهای 15 و 16 شهریور ماه 1391 در دانشکده مهندسی، گروه مهندسی شیمی دانشگاه کاشان برگزار می‌شود.

انتهای پیام/ن10/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول