اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر امور فرهنگی دانشگاه قم:

روحیه خودباوری در دانشجویان محجبه تقویت شود

خبرگزاری فارس: مدیر امور فرهنگی دانشگاه قم گفت: لازم است روحیه خودباوری و اعتماد به نفس در دانشجویانی که حجاب کافی دارند ایجاد شود تا قدر حجاب را بدانند.

روحیه خودباوری در دانشجویان محجبه تقویت شود

حمیدرضا ابراهیمی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قم با اشاره به وضعیت عفاف و حجاب در دانشگاه‌ها اظهار کرد: باید توجه داشت وضعیت عفاف و حجاب در دانشگاه‌ها تابع وضعیت عفاف و حجاب در جامعه بوده که در این زمینه باید در نظر داشت که دانشجو تابعی از اجتماع است.

وی خاطر نشان کرد: ویژگی‌های برجسته‌ای به لحاظ علم و آگاهی در قشر دانشجو وجود دارد که انتظار می‌رود متمایزتر در فضای جامعه حاضر شوند.

مدیر امور فرهنگی دانشگاه قم با اشاره به آسیب‌های قابل توجه در فضای دانشگاه در حوزه عفاف و حجاب گفت: با وجود اینکه دانشجویان محجبه خوبی در دانشگاه‌ها هستند، ولی آسیب‌هایی وجود دارد که یکی از مهم‌ترین دلایلی که در این بخش وجود دارد، نبودن روحیه خودباوری در فضای دانشگاه‌ها نسبت به داشته‌های دینی و ارزش‌های الهی است.

وی یادآور شد: ممکن است برخی از دانشجویان در خانواده خود دارای حجاب کافی باشند، ولی وقتی در محیط دانشگاه قرار می‌گیرند تصور می‌کنند برای کسب شخصیت اجتماعی و جایگاه علمی در فضای بین‌المللی باید حجابشان را کاهش دهند.

ابراهیمی تصریح کرد: باید روحیه عزت نفس نسبت به مواردی مانند ارزش‌های دینی در وجود دانشجویان تقویت شود.

وی با بیان اینکه نداشتن آگاهی نسبت به حجاب یکی از دلایل عمده اقبال به بدحجابی است گفت: اکثر افراد دلیلی برای بدحجابی ندارند و وقتی نسبت به این مقوله آگاهی پیدا می‌کنند به حجاب روی می‌آورند.

مدیر امور فرهنگی دانشگاه قم خاطر نشان کرد: برخی افراد به دلیل لجاجت بدحجاب می‌شوند و برخی از روی عادت‌های خانوادگی و بومی سبک حجابشان مناسب نیست.

وی عنوان داشت: دسته‌ای از دانشجویان که حجاب خوب دارند، باید تشویق شوند.

ابراهیمی تاکید کرد: لازم است روحیه خودباوری و اعتماد به نفس در افرادی که حجاب کافی دارند ایجاد شود تا قدر حجاب را بدانند.

وی با اشاره به دیگر علت‌های بدحجابی گفت: برخی بدحجابی‌ها ناشی از آداب و سنن محلی بوده و بخشی به فضای تولید پوشاک در جامعه برمی‌گردد.

انتهای پیام/و20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول