اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار اردبیل:

نگاه دولت به جوانان در ایجاد خود‌باوری تصنعی نیست

خبرگزاری فارس: فرماندار اردبیل گفت: نگاه دولت نهم و دهم به جوانان در حوزه ایجاد خود‌باوری و ارزش‌آفرینی نگاهی تصنعی و زود‌گذر نبوده است بلکه نگاه و نگرشی صحیح است.

نگاه دولت به جوانان در ایجاد خود‌باوری تصنعی نیست

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، یوسف اکبری صبح امروز در مراسم افتتاح اولین نمایشگاه اطلاع‌رسانی اوقات فراغت در اردبیل اظهار داشت: در سال‌های اخیر قدم‌های خوبی در حرکت رو به رشد و افتخار‌آفرین جوانان و نوجوانان برداشته شده است تا این قشر به عنوان سرمایه‌های آینده این کشور نشاط و سر زندگی خود را حفظ کرده و در مسیر تعالی و آبادانی کشور گام بلند بردارند.

وی با قدردانی از سازمان ورزش و جوانان استان اردبیل در برگزاری این نمایشگاه گفت:‌ برگزاری چنین نمایشگاه‌هایی در شناساندن باورها و توانمندی‌های جوانان بسیار مفید و موثر است به طوری که با برپایی چنین نمایشگاه‌هایی عزم و اراده جوانان برای رشد و تعالی کشور روز‌افزون می‌شود.

فرماندار اردبیل یادآور شد: البته این برنامه‌ها باید در فضای وسیع‌تر و شایسته در شأن جوانان به عنوان نسل آینده‌ساز کشور برگزار شود تا از موقعیت‌های پیش آمده برای رسیدن به اهداف و سیاست‌گذاری‌های اصلی بهینه استفاده و بهره‌برداری شود.

اکبری خاطرنشان کرد: هر چند مدارس به ظاهر تعطیل شده و علم و دانش بعد از 9 ماه با وقفه سه ماهه روبرو شده است اما تربیت و پرورش و ضرورت مراقبت از جوانان زمان و مکان خاص نمی‌خواهد چرا که توجه به این بخش‌ها هرگز تعطیل‌بردار نیست.

این مسئول با اعلام اینکه بحث اوقات فراغت تنها متوجه سازمان ورزش و جوانان، اداره کل آموزش و پرورش یا سایر نهادهای فرهنگی نیست، بیان داشت‌: پر کردن اوقات فراغت جوانان و نوجوانان مسئولیتی خطیر است که تمام دستگاه‌های اجرایی باید یاریگر بوده و دلسوزانه در این حوزه گام برداشته و برنامه‌ریزی کنند.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، فرماندار اردبیل از جوانان و نوجوانان هر کشور به عنوان بزرگترین سرمایه اجتماعی و ارزشی یادکرد و افزود: در هر جامعه‌ای اگر شور و نشاط جوانی همراه با خودباوری رونق بگیرد سازندگی و آبادانی کشورها به سرعت اتفاق می‌افتد چرا که اعتماد به جوانان همیشه افتخار‌آفرین است.

اکبری تغییر نگرش در برخی از حوزه‌ها را نسبت به جوانان یادآور شد و ادامه داد: نباید احساس کنیم که جوانان جای افراد دیگر را در حوزه‌های اجرایی و پیشبرد امور تنگ کرده‌اند بلکه ضرورت دارد به فعالیت جوانان با دید مثبت، فضاسازی درست و ایمان و اعتقادی متفاوت‌تر نگریسته شده و بسیاری از کارها را به آنها واگذار کنیم.

وی به قدم‌های مبارک برداشته شده در حوزه جوانان در سال‌های اخیر اشاره کرد و گفت:‌ هر چند امروز جوانان ما در شبکه‌ها و پایگاه‌های اجتماعی، مساجد و سنگر‌های ارزشی و معنوی حضور شور‌آفرین دارند اما نباید برخی ضعف‌ها را نیز نادیده گرفت و یا نسبت به آنها بی‌توجه بود.

فرماندار اردبیل فرصت سه ماه تابستان را بهترین زمان برای استعداد‌یابی، استعداد‌شناسی و استعداد‌پروری توصیف کرد و افزود: در شهر اردبیل با آغاز تعطیلات تابستانی بیش از 120 هزار دانش‌آموز و 30 هزار دانشجوی مستعد و آماده نیاز به مکان، فرصت و فضای بهره‌گیری از ایام فراغت دارند که برنامه‌ریزی برای این تعداد جوان و نوجوان کاری سنگین و بسیار پر‌حجم است.

اکبری با اعلام اینکه از 550 هزار نفر جمعیت اردبیل بیش از 60 درصد آنها جوان هستند، تصریح کرد: سه ماه تابستان فرصتی استثنایی است تا به گونه‌ای برنامه‌ریزی کنیم تا با حضور منضبط و امن جوانان در مکان‌های ورزشی، فرهنگی، معنوی، اجتماعی، سازندگی و عمران از لحظه لحظه این ساعات بهره برده و در مسیر پرشتاب عمران و آبادانی کشور گام بردارند.

این مسئول این ورود را تنها محدود به حوزه ورزش ندانست و اظهار داشت: ما نباید نگاه کوتاه مدت در این حوزه داشته باشیم بلکه در شأن و شوکت جوانان ماست که نگاه فرابخشی و درازمدت به نیاز جوانان داشته باشیم تا بتوانیم به خواسته آنها پاسخی روشن دهیم.

انتهای پیام/خ10/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول