اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل صندوق ضمانت سرمایه‌گذاری تعاون:

محدودیتی در پرداخت ضمانت‌ها وجود ندارد

خبرگزاری فارس: مدیرعامل صندوق ضمانت سرمایه‌گذاری تعاون کشور با بیان اینکه کفایت سرمایه‌ای این صندوق در حدود 151 میلیارد ریال است، گفت: محدودیتی در پرداخت ضمانت‌ها وجود ندارد.

محدودیتی در پرداخت ضمانت‌ها وجود ندارد

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، امیر میمنت‌آبادی ظهر امروز در همایش تجلیل از تعاونی‌های برتر استان کردستان در سنندج اظهار کرد: صندوق تعاون به منظور صدور انواع ضمانت‌نامه‌های بانکی از جمله ضمانت شرکت‌های تعاونی در مناقصه و مزایده‌ها و غیره راه‌اندازی شده است.

وی تصریح کرد: این صندوق حداکثر تا 70 درصد اصل و سود تسهیلات اعطایی به شرکت‌های تعاونی نیازمند به ضمانت‌نامه را تضمین می‌کند.

وی با اشاره به اینکه تاکنون توسط این صندوق 151 میلیارد تومان در کل کشور ضمانت پرداخت شده است، خاطرنشان کرد: کفایت سرمایه‌ای این صندوق در حدود یک‌هزار و 500 میلیارد تومان است و محدودیتی در پرداخت ضمانت‌ها وجود ندارد.

مدیرعامل صندوق ضمانت سرمایه‌گذاری تعاون به فواید راه‌اندازی این صندوق اشاره کرد و گفت: در گذشته شرکت‌های تعاونی به دلیل نبود تضمین و وثیقه امکان گرفتن تسهیلات از بانک‌ها را نداشتند که اکنون با تشکیل این صندوق این مشکل اساسی شرکت‌های تعاونی مرتفع شده است.

میمنت‌آبادی عنوان کرد: در سال 88 براساس لایحه اجرای اصل 44 قانون اساسی و سیاست‌های ابلاغی مقام معظم رهبری صندوق تعاون به دو موسسه بانک توسعه تعاون و صندوق سرمایه‌گذاری تعاون تبدیل شد.

مدیرعامل صندوق ضمانت سرمایه‌گذاری تعاون کشور ادامه داد: با انجام گرفتن اقدام مذکور شرکت‌های تعاونی از طریق دو موسسه اعتباری تسهیلات مورد نیاز خود را دریافت کرده و می‌کنند که این امر کمک بسیاری به روند پیشرفت این شرکت‌ها کرده است.

وی موضوع تعاون را یک بحث دینی، الهی و قرآنی خواند و بیان داشت: خداوند در قرآن کریم بر همکاری و تعاون در انجام امورات خیر و نیک تاکید فراوانی کرده است.

مدیرعامل صندوق ضمانت سرمایه‌گذاری تعاون کشور اظهار داشت: داشتن رفاه و درآمد و کار و توانایی مادی که موجب از بین رفتن فقر و تنگدستی افراد جامعه می‌شود در حوزه تعاون ایجاد می‌شود.

میمنت‌آبادی خاطرنشان کرد: بسیاری از بزرگان و علمای دینی انجام کار تعاونی و گروهی را تا حد مرتبه ایثارگری بیان کردند.

وی ادامه داد: اگر بدون اطلاع، آگاهی و روحیه ایثارگری تعاونی تشکیل شود منجر به ایجاد انواع فسادها از جمله فساد مالی خواهد شد.

وی در پایان تخصص‌طلبی را یکی از نیازهای اساسی تشکیل تعاونی خواند و عنوان کرد: تخصص‌طلبی، آموزش و داشتن آگاهی یک امر ضروری و جدی در تشکیل تعاونی است. 

انتهای پیام/صا20/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول