اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

10 تا 13 مهر

بیست و چهارمین جشنواره تئاتر استان زنجان برگزار می‌شود

خبرگزاری فارس: معاون فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان گفت: 10 تا 13 مهر ماه سال جاری، بیست و چهارمین جشنواره تئاتر استان زنجان برگزار می‌شود.

بیست و چهارمین جشنواره تئاتر استان زنجان برگزار می‌شود

محمد ذوالقدر امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زنجان، اظهار کرد: بیست و چهارمین جشنواره تئاتر استان زنجان با همکاری انجمن تئاتر هنرهای نمایشی ایران در زنجان برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه این جشنواره به منظور اهداف هدایتی، حمایتی و نظارتی خود با چشم‌انداز ارتقاء و اعتلای سطح کیفی هنر نمایش به صورت رقابتی برگزار می‌شود، افزود: این جشنواره مهر ماه سال جاری برگزار می‌شود.

معاون فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان ادامه داد: آن دسته از گروه‌های تئاتر استان که در فاصله زمانی ابتدای دی ماه 1390 تا 16 شهریور ماه سال جاری اجرای عمومی را به پایان رسانده‌اند، می‌توانند با تایید انجمن هنرهای نمایشی، اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی و شهرستان محل اجرا، متقاضی حضور در جشنواره تئاتر استانی باشند.

وی با اشاره به اینکه متقاضیان برای حضور در جشنواره ضروری است ضمن تکمیل فرم درخواست شرکت در جشنواره، سی‌دی و دی‌وی‌دی اجرای عمومی خود را به جشنواره ارسال کنند.

ذوالقدر ارزیابی و انتخاب آثار را از میان آثار تولید شده عنوان کرد و افزود: مرحله بازخوانی متون در این جشنواره وجود ندارد.

وی یادآور شد: آثاری که در بستر داستانی و نوشتاری از موضوعات فرهنگ بومی یا بسترهای تاریخی، ادبی، اقتصادی، سیاسی، آداب، رسوم و سنت‌های منطقه و استان بهره‌مند باشند، در اولویت انتخاب هستند.

معاون فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان با بیان اینکه در جشنواره تئاتر استان، تنها آثار صحنه‌ای مورد قضاوت و انتخاب قرار می‌گیرد‌، افزود: نمایش‌های خیابانی برای حضور در جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر ضروری است در جشنواره سراسری تئاتر خیابانی مریوان شرکت کرده و یا طبق فراخوان سی و یکمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر اقدام کنند.

وی تصریح کرد: نمایش‌های ارائه شده نباید توسط همان گروه در هیچ یک از جشنواره‌های سراسری شرکت کرده باشد‌.

ذوالقدر خاطرنشان کرد: نمایش‌های قدیم و جدید نمایشنامه‌نویسان مطرح کشور که تاکنون اجراهای زیادی در صحنه داشته‌اند، تنها در صورت ارائه طرح خلاقانه و شیوه نو مورد قبول دبیرخانه جشنواره تئاتر استان است.

وی افزود: چنانچه در هر مرحله‌ای از انتخاب آثار تخلفی اثبات شود، دبیرخانه جشنواره مختار است گروه نمایشی متخلف را از حضور در مرحله بعد منع کند.

معاون فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان آخرین مهلت نام‌نویسی در این جشنواره را 16 شهریور ماه سال جاری عنوان کرد و افزود: بازبینی نمایش‌ها از 20 تا 23 شهریور ماه صورت می‌گیرد.

وی با اشاره به برگزاری این جشنواره در مهر ماه سال جاری افزود: این جشنواره از 10 تا 13 مهر ماه سال جاری برگزار می‌شود.

ذوالقدر خاطرنشان کرد: علاقه‌مندان می‌توانند آثار خود را در مهلت تعیین شده به خیابان امام خمینی (ره)، میدان استقلال، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان‌، اداره امور هنری و سینمایی ارسال کنند.

انتهای پیام/ع10/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول