اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون پرورشی اداره کل آموزش و پرورش خراسان‌شمالی خبر داد

استقرار دبیرخانه جشنواره کشوری تئاتر دانش‌آموزی در خراسان‌شمالی

خبرگزاری فارس: معاون پرورشی مدیرکل آموزش و پرورش خراسان‌شمالی از ارائه پیشنهاد وزارت آموزش و پرورش برای استقرار دبیرخانه دائمی جشنواره کشوری هنرهای نمایشی دانش‌آموزان در این استان خبر داد.

استقرار دبیرخانه جشنواره کشوری تئاتر دانش‌آموزی در خراسان‌شمالی

به گزارش خبرگزاری فارس از بجنورد، محمدرضا رحیمی پیش از ظهر امروز در حاشیه اجراهای نمایش دانش‌آموزان در تالار حافظ در جمع خبرنگاران گفت: در صورت نهایی شدن تمام مراحل برگزاری جشنواره هنرهای نمایش دانش‌آموزان اعم از فراخوان‌ها و بررسی آثار، محل برگزاری جشنواره توسط استان در نظر گرفته می‌شود.

وی با اشاره به میزبانی خراسان شمالی در سی‌امین جشنواره کشوری نمایش صحنه‌‌ای، عروسکی و فیلم کوتاه گفت:‌ این پیشنهاد اداره کل فرهنگی و هنری وزارت آموزش و پرورش به خاطر ظرفیت‌های بالای هنر تئاتر در خراسان‌شمالی بوده است.

وی با اشاره به پیشینه هنر تئاتر در خراسان‌شمالی تصریح کرد:‌ این استان تاکنون چندین بار جشنواره‌های کشوری تئاتر را میزبانی کرده و هنرمندان زیادی در این عرصه در خراسان‌شمالی فعالیت دارند.

رحیمی با اشاره به اینکه خراسان‌شمالی سی‌امین جشنواره کشوری نمایش صحنه‌ای، عروسکی و فیلم کوتاه را میزبانی می‌کند، گفت: 400 دانش‌آموز پسر در مرحله اول و 450 دانش‌آموز دختر در مرحله دوم و مجموعا طی دو مرحله بیش از هزار نفر در استان پذیرش می‌شوند.

وی به حضور دانش‌آموزان 24 استان کشور تاکنون در این جشنواره اشاره کرد و افزود: طی امروز سایر استان‌ها نیز به جمع

شرکت‌کنندگان در جشنواره خواهند پیوست.

به گفته رحیمی 14 تا 17 شهریور این جشنواره برای پسران و 19 تا 23 شهریور نیز برای دختران برگزار می‌شود.

معاون پرورشی مدیر کل آموزش و پرورش خراسان‌شمالی با اشاره به اینکه بازدید از بوستان ملی بابا امان، آیینه‌خانه و بیمارستان مفخم و موزه باستان شناسی بجنورد برای برنامه نخستین روز مهمانان پیش‌بینی شده است، گفت: برگزاری دوره آموزشی امداد و نجات توسط هلال احمر از دیگر برنامه‌ها این روز به شمار می‌رود.

وی همچنین از برپایی مسابقات ورزشی در حاشیه سی‌امین جشنواره کشوری نمایش صحنه‌ای، عروسکی و فیلم کوتاه در بجنورد خبر داد.

رحیمی تصریح کرد: دو ومیدانی، طناب کشی، فوتسال، والیبال و.. از جمله این مسابقات ورزشی است.

وی بازدید گروه‌ها و افراد شرکت‌کننده در این رویداد هنری از سطح شهر بجنورد را از دیگر برنامه‌ها خواند و اظهار کرد: بازدید از حسینیه جاجرمی‌ها و فضاهای فرهنگی و همچنین خرید سوغات در خلال این برنامه در نظر گرفته شده است.

معاون پرورشی مدیرکل آموزش و پرورش خراسان‌شمالی، برگزاری شب‌های فرهنگی در بوستان ملی بش قارداش برای دانش‌آموزان شرکت کننده در جشنواره را هم مورد اشاره قرار داد و گفت: اجرای موسیقی محلی، برنامه‌های فرهنگی و هنری از جمله این برنامه‌ها است.

وی زمان برگزاری اختتامیه جشنواره کشوری نمایش صحنه‌‌ای، عروسکی و فیلم کوتاه در خراسان‌شمالی در بخش پسران را بعد از ظهر 17 شهریور همین ماه اعلام کرد.

انتهای پیام/و20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول