اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر حوزه هنری مازندران:

تاثیرگذاری جشنواره تئاتر تیرنگ نیازمند همگرایی است

خبرگزاری فارس: مدیر حوزه هنری مازندران گفت: تاثیرگذاری مطلوب جشنواره تئاتر تیرنگ نیازمند تلاش و همگرایی تمام مسئولان و هنرمندان است.

تاثیرگذاری جشنواره تئاتر تیرنگ نیازمند همگرایی است

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان ساری، نبی‌الله خدابخشی ظهر امروز در آیین پایانی نهمین جشنواره استانی تئاتر بومی تیرنگ که با همکاری موسسه مالی و اعتباری فردوسی مازندران و بانک صادرات طی دو روز با حضور مسئولان و با اقبال هنرمندان عرصه تئاتر و نمایش استان برگزار شد با اشاره به ارزش‌های نهفته در تئاتر بومی و منطقه‌ای، اظهار داشت: افزایش سطح کیفی جشنواره تئاتر تیرنگ از دغدغه‌های اصلی حوزه هنری بوده و برای رسیدن به نقطه مطلوب در این حوزه باید به همگرایی و تلاش بیشتری در سطح استان دست یابیم تا شاهد تاثیرگذاری مطلوب تئاتر و صحنه نمایش بر جامعه باشیم.

وی از رقابت‌های سالم در عرصه هنرهای نمایشی به عنوان کلید ارتقا بخش این عرصه نام برد و افزود: مخاطب‌شناسی یکی از مولفه‌های جدی در توفیق هنرهای نمایشی قلمداد می‌شود که در استان مازندران روی این نکته دقت عمل بیشتری اعمال شده است.

خدابخشی تصریح کرد: مردم سرزمین مازندران نشان داده‌اند در عرصه‌های مختلف علمی و هنری حرفی برای گفتن دارند به ویژه در زمینه تئاتر بومی که آثار ارائه شده در سطح کشوری قابل تأمل و بررسی است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران نیز در این مراسم بر لزوم حفظ ارزش‌های بومی و منطقه‌ای با توسل به تئاتر فاخر و محتوایی تاکید کرد و گفت: گرایش به نشاط و تازگی یکی از خواسته‌های ذاتی هر انسان است و هنرهای نمایشی یکی از مهم‌ترین جلوه‌های هدایت جامعه به سوی پویایی و نشاط است.

حجت‌الاسلام عباسعلی ابراهیمی کشف معنای حقیقی هنر را منوط به داشتن ذوق و فهم هنری دانست و ادامه داد: بسترهای لازم برای عینیت بخشیدن هنر در جامعه را باید با همدلی خود هنرمندان ایجاد کرد و باید دانست که می‌توان از هنرهای نمایشی در رفع بسیاری از معضلات اجتماعی بهره جست.

محمد کریمی معاون مدیر امور شعب بانک صادرات مازندران نیز در این مراسم از استقبال بانک صادرات نسبت به برنامه‌های فاخر فرهنگی و هنری خبر داد و گفت: ما همیشه از حامیان جدی هنرمندان هستیم و قدوم هنرمندان را گرامی می ‌داریم.

عضو هئیت مدیره و مدیر امور شعب موسسه مالی و اعتباری فردوسی مازندران نیز در این مراسم گفت: در اجرای سیاست انضباطی در نظام اقتصادی کشور و به ویژه سازماندهی موسسات اعتباری و پولی که در راستای تثبیت سیاست‌های حاکم بر اقتصاد مالی کشور صورت گرفت در اسفند 89 تعاونی اعتبار عام کشاورزان با تجمیع چند تعاونی دیگر تحت عنوان موسسه مالی و اعتباری فردوسی ادامه فعالیت می‌دهد.

عیسی بابایی با اشاره به اینکه شاهد درخشش بیش از پیش این موسسه در عرصه‌های مهم اقتصادی هستیم، اضافه کرد: بی‌شک سرمایه اصلی ما در این مجموعه  اطمینان و اعتماد مردم به ماست و اگر اینگونه نبود امروز تعاونی اعتبار عام کشاورزان به این همه موفقیت دست پیدا نمی‌کرد.

وی افزود: تحولات پرشتاب در عرصه کسب و کار و نیز رقابت روزافزون در نظام بانکی و موسسات اعتباری تلاش مضاعفی را می‌طلبد تا سازمانی بتواند علاوه بر اجابت نیازهای متفاوت مشتریان، رابطه مداوم و موثری را نیز با آنان برقرار ساخته تا در سایه این ارتباط از دیدگاه‌ها و نقطه نظرهای آنها آگاهی یابد.

به گزارش فارس، در آیین پایانی این مراسم برنامه هایی همچون شعرخوانی بومی، اجرای موسیقی مازندرانی و همچنین اجرای یک نمایش آیینی با بن مایه‌های بومی مازندرانی اجرا شد که مورد استقبال هنرمندان قرار گرفت.

به گزارش فارس، از میان گروه‌های نمایشی شرکت کننده در این جشنواره نمایش عطسه ارباب اقیانوس‌ها به کارگردانی مصطفی اژدرپور، نمایش مکاشفه در باغ ننه دلاور به کارگردانی اکبر قهرمانی، نمایش تنهای بی سر به کارگردانی عباس میار، نمایش یک دانه هزار خوشه به کارگردانی یاسر محمودی، نمایش زاغ پهلوان و زاغک مهربان به کارگردانی حسین باغبان، نمایش کسی در این حوالی مرا می‌خواند به کارگردانی حسین قربانی و نمایش پیر ننا به کارگردانی نیما افضلی به مرحله نهایی راه یافتند و چهار نمایش چراغ به کارگردانی حسین کلامی، یلدا به کارگردانی ندا حبیبی، حماسه آرش به کارگردانی شریعتی لاریجانی و محال هم ممکن است به کارگردانی سید ابراهیم عمادی درخور تقدیر شناخته شدند.

انتهای پیام/ن10/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول