اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان زنجان تاکید کرد

ضرورت هوشمندکردن چراغ‌های راهنمایی و رانندگی در زنجان

خبرگزاری فارس: رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان زنجان گفت: ضروری است، چراغ‌های راهنمایی و رانندگی برای رفاه حال مردم زنجان هوشمند شوند.

ضرورت هوشمندکردن چراغ‌های راهنمایی و رانندگی در زنجان

مقصود شمس‌آذر امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در زنجان، اظهار کرد: در برخی از نقاط زنجان به ویژه کمربند شمالی تردد در عرض خیابان صورت می‌گیرد که ضروری است مسئولان در این زمینه اقدامات لازم را انجام دهند.

وی با بیان اینکه متاسفانه چراغ عابر پیاده در سطح شهر زنجان وجود ندارد، افزود: این امر مشکلاتی را برای عبور و مرور افراد پیاده به وجود می‌آورد.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان زنجان با اشاره به اینکه ضروری است تقاطع‌های سطح شهر به چراغ هوشمند مجهز شوند، افزود: در حال حاضر در زمینه هوشمندسازی تقاطع‌ها اقدامات لازم انجام نشده است.

وی با بیان اینکه هوشمندنبودن چراغ‌های راهنمایی و رانندگی موجب اتلاف وقت همشهریان در برخی اوقات شبانه‌روز شده است، افزود: صرف وقت در پشت چراغ قرمز در شب نیز مشکلاتی را برای همشهریان به وجود آورده است.

شمس‌آذر با اشاره به اینکه ضروری است برنامه‌ریزی مناسبی برای چراغ‌های راهنمایی و رانندگی در شب انجام شود، افزود: در برخی موارد به صورت دستی تنظیم می‌شود که اگر چراغ‌ها به صورت هوشمند مدیریت می‌شد مشکلات کمتری متوجه مردم بود.

وی با اشاره به تردد کامیون‌ها و ماشین‌آلات راه‌سازی در کمربند شمالی زنجان یادآور شد: تردد این وسایل نقلیه چهره شهر را نامطلوب کرده است.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان زنجان با بیان اینکه تاکنون مکاتبات بسیاری در این زمینه با ارگان‌های ذیربط انجام شده است، افزود: این مکاتبات نتیجه‌ای نداشته است.

وی پارک خودروهای سازمان‌ها و ارگان‌های مختلف اجرایی در کنار خیابان‌ها را از دیگر نازیبایی‌های شهر زنجان عنوان کرد و افزود: توقف این خودروها در سطح شهر موجب ایجاد مشکلات ترافیکی شده است.

شمس‌آذر با بیان اینکه مردم انتظار دارند با چنین تخلفاتی برخورد شود، افزود: ضروری است دستگاه‌های اجرایی نسبت به پارک خودروهای دولتی مکان مناسبتری را در نظر بگیرند.

وی نبود پارکینگ را علت پارک خودروهای مختلف در سطح شهر دانست و گفت: با پارک وسایل نقلیه مختلف در سطح شهر و کنار معابر چهره شهر نازیبا شده است.

*وضعیت خیابان‌های شهر زنجان اجازه بخشودگی به پلیس را نمی‌دهد

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان زنجان با بیان اینکه برخی از شهروندان به دلیل توقف چند دقیقه‌ای در معابر از سوی پلیس جریمه می‌شوند، افزود: وضعیت خیابان‌های شهر زنجان اجازه بخشودگی از سوی پلیس را نمی‌دهد که این امر موجب افزایش جریمه برای افراد می‌شود.

وی با اشاره به اینکه علت مراجعه بسیاری از افراد جامعه به پلیس راهنمایی و رانندگی تخلفات ناچیز است، افزود: به دلیل وضعیت خیابان‌های شهر پلیس مجبور به کنترل ترافیک است.

شمس‌آذر با بیان اینکه متاسفانه با توقف بیجا یک خودرو خیابان‌های شهر زنجان قفل می‌شود، افزود: برای جلوگیری از گره‌های ترافیکی در سطح شهر پلیس اقدام به جریمه افراد می‌کند تا چنین وضعیتی موجب نارضایتی افراد جامعه نشود.

وی نبود پارکینگ را از مشکلات جدی شهر زنجان دانست و گفت: مردم به دلیل نبود پارکینگ خودروهای خود را در داخل شهر پارک می‌کنند که این امر موجب ایجاد ترافیک در سطح شهر می‌شود.

شمس‌آذر با بیان اینکه برخی افراد برای فرار از جریمه پلیس چندین بار دور میدان‌های موجود در محدوده را دور می‌زنند، افزود: این امر نیز موجب ایجاد ترافیک در سطح شهر به ویژه در مرکز شهر می‌شود.

وی با اشاره به اینکه ضروری است اقدامات لازم برای حل گره‌های ترافیکی شهر زنجان اندیشیده شود، خاطرنشان کرد:‌ ضروری است مسئولان در این زمینه اقدامات لازم را انجام دهند.

انتهای پیام/ع10/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول