اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس پلیس راهور کرمان:

50 هزار دانش‌آموز آموزش‌ راهنمایی و رانندگی می‌بینند

خبرگزاری فارس: رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان کرمان گفت: در مدرسه‌های سطح استان کرمان به دانش‌آموزان در زمینه قوانین آموزش‌هایی داده می‌شود و در این راستا در سال 90 تعداد 50 هزار دانش‌آموز آموزش‌ می‌بینند.

50 هزار دانش‌آموز آموزش‌ راهنمایی و رانندگی می‌بینند

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، ‌مسعود غفوریان‌ پیش از ظهر امروز در آیین نواختن زنگ آماده‌باش همیاران پلیس در کرمان اظهار داشت: اجرای طرح همیاران پلیس از سال 86 در کشور به اجرا در‌ آمد که آثار این طرح در سال 87 مورد ارزیابی قرار گرفت و 17.9 درصد کاهش در میزان تلفات جاده‌ای را نشان داد.

وی افزود: سه تخلف عمده‌ای که توسط همیاران پلیس گزارش شده بود، عدم استفاده از کمربند ایمنی، استفاده از تلفن همراه در حین رانندگی و سرعت غیر مجاز را شامل می‌شود.

غفوریان تصریح کرد: طی پنج سال گذشته آموزش‌های زیادی به همیاران پلیس داده شده و در این زمینه تلاش فراوانی را می‌طلبد که همه باید همکاری کنند.

وی بیان داشت: طی چند روز آینده 195 هزار کارت همیار پلیس و  حکم همیاری پلیس یاران جوان و نوجوان در سطح استان کرمان توزیع می‌شود و تا امروز این تعداد همیار پلیس ثبت‌نام شده در استان کرمان داریم.

غفوریان عنوان کرد: سال جاری برای نخستین بار به دستور فرمانده انتظامی استان کرمان به دانش‌آموزان مدرسه‌های حاشیه جاده و راه‌های روستایی نیز کارت همیار پلیس داده شد که از امروز این افراد نیز در کنار ما همکاری می‌کنند.

وی با اشاره به اقدامات صورت گرفته در زمینه راهنمایی و رانندگی در سال 90 گفت: مجموعه پارک ترافیک در راهنمایی و رانندگی شهر کرمان و شهرستان‌ها همه روزه پذیرای دانش‌آموزان مقاطع مختلف بوده و در این زمینه آموزش‌های متنوعی را به آن‌ها ارائه می‌کند.

غفوریان افزود: در مدرسه‌های سطح استان نیز به دانش‌آموزان در زمینه قوانین آموزش‌هایی داده می‌شود که در این راستا در سال 90 تعداد 50 هزار دانش‌آموز زیر پوشش این آموزش‌ها قرار گرفته‌اند.

انتهای پیام/غ20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول