اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار باشت:

ارتقای راهنمایی و رانندگی باشت ضروری است

خبرگزاری فارس: فرماندار شهرستان باشت با اشاره به وضعیت ترافیک این شهرستان گفت: ارتقا و استقلال راهنمایی و رانندگی باشت ضروری است.

ارتقای راهنمایی و رانندگی باشت ضروری است
علی‌اصغر قلی‌پور امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در یاسوج با تسلیت 28 صفر سالروز رحلت پیامبر اسلام حضرت محمد (ص) و شهادت امام حسن مجتبی (ع)، این روز را غم‌انگیزترین روز جهان اسلام دانست.
وی با بیان اینکه دهه آخر صفر دهه حزن و اندوه برای مسلمانان است، افزود: روز 28 صفر روزی بود که پس از آن توطئه‌ها علیه اسلام بیشتر شد و برخی به دنبال تسویه حساب با سیره و روش پیامبر برآمدند. 
رئیس شورای ترافیک باشت با اشاره به شهادت امام حسن مجتبی (ع) در روز 28 صفر بیان کرد: امام حسن بسیار مظلوم زیست و مظلوم هم به شهادت رسید.
قلی‌پور بیان کرد: قرار گرفتن باشت در مسیر شهرستان‌های کهکیلویه و چرام به مرکز استان و نبود جاده کمربندی موجب ترافیک در خیابان اصلی این شهر شده است.
فرماندار باشت با بیان اینکه عوامل گوناگونی در ترافیک دخیل هستند، بیان داشت: سد معبر و نبود جاده کمربندی از مهم‌ترین عوامل در ایجاد ترافیک در شهر باشت است که شهرداری باید برای حل این مشکل چاره‌اندیشی کند.
رئیس شورای اداری باشت نبود جاده کمربندی در باشت را یادآور شد و بیان کرد: خودروهایی که از شهر باشت عبور می‌کنند به دلیل نبود جاده کمربندی از خیابان اصلی این شهر عبور می‌کنند که این امر موجب ترافیک سنگین در شهر باشت شده است.
قلی‌پور با اشاره به نیمه‌کاره ماندن بلوار 45 متری باشت گفت: بیش از 13 سال است که عملیات احداث این بلوار که می‌تواند نقش مهمی در کاهش ترافیک در شهر باشت داشته باشد، آغاز شده ولی به دلایل گوناگون نیمه‌کاره مانده که وجود معارضات اجتماعی مهم‌ترین عامل نیمه‌کاره ماندن این بلوار است.
وی از شهرداری خواست تا با دعوت از مالکان زمین‌ها برای رفع معارضات چاره‌اندیشی کنند.
رئیس شورای ترافیک باشت با بیان اینکه حضور پلیس در خیابان اصلی این شهر نقش مهمی در کاهش ترافیک دارد، بیان کرد: با وجود کمبود نیروی انسانی و امکانات، راهنمایی و رانندگی نقش مهمی در روان‌سازی و کاهش ترافیک این شهر ایفا می‌کند.
قلی‌پور تصریح کرد: استقلال راهنمایی و رانندگی باشت ضروری است و لازم است مسئولان راهنمایی و رانندگی استان هرچه سریع‌تر اقدامات لازم برای مستقل شدن راهنمایی و رانندگی باشت را فراهم کنند.
فرماندار باشت با اشاره به اینکه شهرستان باشت در فصل زمستان و بهار پذیرای گردشگران است، گفت: اداره راه و ترابری و شهرداری با هماهنگی پلیس نسبت به نصب تابلو و علائم راهنمایی و رانندگی در نقاط مختلف این شهرستان به ویژه محورهای روستایی و حادثه‌خیز اقدام کنند.
وی به تصمیمات اخیر شورای ترافیک این شهرستان اشاره کرد و افزود: نصب سرعت‌گیرهای استاندارد در محورهای اصلی و فرعی، احداث پل هوایی در روستای بوستان و صدور مجوز تاکسی تلفنی و تاکسی بی‌سیم با هماهنگی شورای ترافیک از مهم‌ترین مصوبات این شورا بود.
انتهای پیام/آ20/چ3000
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول