اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی آذربایجان‌شرقی خبر داد

تابلوی ایست راهنمایی و رانندگی در دست بیش از 600 هزار دانش‌آموز

خبرگزاری فارس: رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی آذربایجان‌شرقی گفت: در طول تعطیلات نوروز همزمان با سراسر کشور 500 تا 600 هزار دانش‌آموز در قالب همیار پلیس با راهنمایی و رانندگی استان همکاری می‌کنند.

تابلوی ایست راهنمایی و رانندگی در دست بیش از 600 هزار دانش‌آموز

سیدمهدی پورپیغمبر امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در تبریز اظهار کرد: رانندگان، پدر و مادرها در طول تعطیلات نوروز و در سفرهای خود باید بدانند که نه تنها پلیس بلکه کودکان و نوجوانان نیز بر رفتارها و تخلفات آنان نظارت دارند و این افراد همانند ماموران راهنمایی و رانندگی بر تخلفات رانندگان اشرافیت داشته و حکم آنان در اعمال قانون همانند احکام ماموران راهنمایی و رانندگی الزام اجرایی دارد.

وی افزود: برای 260 هزار نفر از دانش‌آموزان اشاره شده حکم رسمی صادر شده و همگی دانش‌آموزان آذربایجان‌شرقی به عنوان همیاران پلیس شناخته می‌شوند و با گزارش تخلف رانندگان از سوی این ماموران با متخلفان طبق ضوابط و قوانین موجود برخورد می‌شود.

پورپیغمبر ادامه داد: در طول جاده‌های درون و برون شهری در استان از طریق سه بخش بر نحوه و تخلفات رانندگی همشهریان نظارت خواهد شد که علاوه بر همیاران پلیس باید کنترل نامحسوس پلیس راه ناجا و نیروهای نامحسوس که بیشتر در وسائل حمل و نقل عمومی از جمله اتوبوس‌ها مستقر بود نیز به این طیف اضافه کرد.

وی در مورد نظارت بر عملکرد رانندگان وسائل نقلیه عمومی نیز گفت: ماموران پلیس راه در وسائل نقلیه عمومی همچون اتوبوس‌ها به عنوان مسافر حضور خواهند داشت و با نظارت بر عملکرد این رانندگان در صورت وجود تخلف طبق ضوابط با آنها برخورد می‌شود.

پورپیغمبر تاکید کرد: رانندگان توجه داشته باشند که در صورت داشتن تخلفات خطرناک و بیش از حد در مقصد مدارک رانندگان ضبط و از ادامه فعالیت آنها جلوگیری می‌شود.

این مقام مسئول در بخش راهنمایی و رانندگی آذربایجان‌شرقی از شهروندان به دلیل شرایط جوی موجود در استان و کشور خواست تا با تجهیزات کامل از جمله رنجیر چرخ و یخه‌شکن اقدام به رانندگی در جاده کنند و در عین حال مدارک مورد نیاز برای رانندگی از جمله گواهینامه، بیمه‌نامه، کارت ماشین و ... را همراه داشته باشند که در صورت ناقص بودن به خصوص تجهیزات یاد شده ضمن اعمال قانون از ادامه حرکت آنها جلوگیری می‌شود.

پورپیغمبر اقدامات سختگیرانه و اعمال قانون را به خاطر خود شهروندان دانست و گفت: این اقدامات برای حفظ جان مسافران و جلوگیری از اتفاقات ناگوار در طول جاده‌های صورت می‌گیرد تا شاهد تعطیلاتی خوش برای تمام همشهریان باشیم.

وی در عین حال اظهار داشت: آرامش و رضایت در امور ترافیکی راهنمایی و رانندگی بر جریمه ارجحیت دارد و راهنمایی و رانندگی به هیچ عنوان نمی‌خواهد قوه قهریه داشته باشد بلکه آرامش راه‌ها و رضایت رانندگان از جاده در دستور کار این حوزه قرار دارد.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی آذربایجان‌شرقی ابراز امیدواری کرد، تا در پایان تعطیلات نوروز شاهد کاهش آمار تلفات و حوادث ناشی از تخلفات رانندگی باشیم که تحقق این امر باعث رضایت فعالان حوزه راهنمایی و رانندگی و تمام کسانی خواهد بود که در طول تعطیلات نوروز به هموطنان خدمات ارائه خواهند کرد.

انتهای پیام/خ۲۰/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول