اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون عمرانی استاندار قم:

قم رتبه نخست رعایت مقررات ملی ساختمان را دارد

خبرگزاری فارس: معاون عمرانی استاندار قم گفت: استان قم رتبه نخست را در زمینه رعایت مقررات ملی ساختمان‌سازی کسب کرده است.

قم رتبه نخست رعایت مقررات ملی ساختمان را دارد

جواد دلاوری ظهر امروز در حاشیه بازدید از شعب اخذ رأی ششمین انتخابات سازمان نظام مهندسی قم در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قم اظهار کرد: این انتخابات همزمان با سراسر کشور در قم نیز در حال برگزاری است.

وی با اشاره به عضویت بیش از دو هزار نفر از مهندسان راه و ساختمان در سازمان نظام مهندسی ساختمان قم افزود: به همین دلیل 9 نفر به عنوان اعضای هیئت مدیره این مرکز انتخاب خواهند شد.

معاون عمرانی استاندار قم ادامه داد: سازمان نظام مهندسی مؤسسه‌ای غیردولتی محسوب می‌شود که زیر نظارت وزارت راه و شهرسازی و ادارات‌ کل مربوطه فعالیت می‌کند.

وی خاطر نشان کرد: این سازمان در قم با توجه به وظایفی که بر عهده آن گذاشته شده، رعایت مقررات ملی ساختمان و ارتقای کیفی احداث ابنیه را در دستور کار خود قرار داده است.

دلاوری با بیان اینکه کاندیداهای انتخاب هیئت مدیره جدید نسبت به دوره‌های قبل از میانگین سنی کمتری برخوردار هستند عنوان داشت: امیدواریم رویکرد جدیدی در نظام مهندسی ساختمان قم ایجاد شده و نگرش جدیدی به رعایت مقررات صورت گیرد.

معاون عمرانی استاندار قم ابراز کرد: سازمان نظام مهندسی ساختمان قم از نظر رعایت مقررات ملی ساختمان‌سازی دارای جایگاه ویژه‌ای در سطح کشور بوده و با توجه به ارزیابی‌های وزارت راه و شهرسازی رتبه نخست کشوری را در این زمینه کسب کرده است.

وی با اشاره به ضرورت رعایت معماری ایرانی ـ اسلامی در ساخت واحدهای مسکونی و اداری گفت: این مسئله مورد تاکید مسئولان قرار دارد به همین دلیل کمیته‌ای با حضور سازمان نظام مهندسی، شهرداری و سازمان مسکن و شهرسازی در قم تشکیل شده و این کمیته در حال تدوین ضوابط خاصی در این زمینه است.

دلاوری افزود: شهرداری قم باید همکاری لازم را با سازمان مسکن و شهرسازی و نظام مهندسی ساختمان قم داشته باشد تا ضوابط مربوط به معماری ایرانی اسلامی در قم صورت اجرایی به خود بگیرد.

انتهای پیام/و20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول