اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل تامین اجتماعی مازندران:

سهمیه بیمه کارگران ساختمانی تا پایان شهریور اعلام می‌شود

خبرگزاری فارس: مدیرکل تامین اجتماعی مازندران گفت: سهمیه بیمه کارگران ساختمانی تا پایان شهریور ماه اعلام و در اختیار کانون کارگران ساختمانی قرار می‌گیرد.

سهمیه بیمه کارگران ساختمانی تا پایان شهریور اعلام می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان ساری، سید محمد نجفی صبح امروز در جمع خبرنگاران در نشست خبری با اعلام رشد 50 درصدی تعداد افراد بیمه شده در مازندران در دولت نهم و دهم اظهار داشت: کل بیمه‌شدگان اصلی مازندران در حال حاضر حدود 517 هزار و 238 نفر است.

وی تعداد مستمری‌بگیران مازندران را حدود 85 هزار و 149 نفر عنوان کرد و بیان داشت: میانگین پرداختی به هر نفر حدود شش میلیون ریال است.

این مسئول تعداد کل جمعیت تحت پوشش بیمه مازندران را حدود یک میلیون و 596 هزار و 385 نفر عنوان کرد و گفت: در سال 91 نیز حدود 11 هزار و300 نفر به افراد بیمه شده مازندران اضافه شدند.

مدیرکل تامین اجتماعی مازندران در ادامه تعداد مستمری مقرر شده در چهار ماهه سال 91 را حدود 3 هزار و 100 مورد عنوان کرد و بیان داشت: 155 مورد کار سخت و زیان‌آور در سال 91 نیز  در تامین اجتماعی مازندران برقرار شد.

وی در ادامه در مورد مسائل مطرح شده در کارگروه اشتغال استان مازندران در مورد به‌کارگیری افراد در شغل‌های مختلف بیان داشت: بیمه شاخص اصلی اشتغالزایی است و هر شغلی که ثبت می‌شود بر اساس ضوابط دو ماه طول می‌کشد تا لیست بیمه در اختیار تامین اجتماعی قرار گیرد.

این مسئول یادآور شد: در حال حاضر اشتغال 11 هزار نفر در تامین اجتماعی مازندران قطعی شد.

نجفی در ادامه به موضوع پرداخت مبلغ مورد اختلاف دولت و کارفرما اشاره کرد و بیان داشت: طبق قانون سرمایه گذار بابت 4 درصد حق بیمه قرار بود یک ضمانت‌نامه یک میلیارد تومانی در اختیار قرار دهد که تاکنون این اقدام انجام نشد.

وی ادامه داد: با رایزنی‌ها انجام شده کارفرما متعهد شد تا در چند روز آینده نسبت به ارائه ضمانت‌نامه اقدام کند.

مدیر کل تامین اجتماعی مازندران در ادامه از مطالبات 200 میلیارد تومانی تامین اجتماعی مازندران از سازمان‌ها و بخش‌های خصوصی خبر داد و بیان داشت: با برخی از شرکت‌‌ها که قادر به پرداخت همه حق بیمه نیستند بخشی از هزینه‌های بیمه را دریافت می‌کنیم ولی در تلاش هستیم تا همه مطالبات تامین اجتماعی در مازندران را وصول کنیم.

کمبود تعداد بازرسان تامین اجتماعی از دغدغه‌ای بود که در این جلسه مطرح شد و نجفی در این باره بیان داشت: تعداد بازرسان تامین اجتماعی مربوط به تعداد بیمه شدگان 10 سال پیش است.

وی اضافه کرد: کمبود تعداد بازرس از دغدغه‌ای بود که همه مدیران تامین اجتماعی استان‌های کشور به مقامات تامین اجتماعی اعلام کردند.

مدیر کل تامین اجتماعی تاکید کرد: با رایزنی‌های انجام شده تعداد بازرسان تامین اجتماعی در مازندران در حال افزایش است.

وی ادامه داد: برای توسعه و تقویت منابع تامین اجتماعی نیاز داریم تا تعداد بازرسان تامین اجتماعی را در سطح استان مازندران افزایش دهیم.

این مسئول یادآور شد: برخی از کارفرمایان در سطح استان نسبت به پرداخت بیمه‌شدگان بداخلاقی‌های را اعمال می‌کنند که با  تشدید بازرسی در تامین اجتماعی  این دغدغه فعالان کار نیز در استان برطرف می‌شود و موضوع ساماندهی بیمه کارگران ساختمانی از مسائلی بود که خبرنگاران در این جلسه مطرح کردند.

نجفی درباره بیمه کارگران ساختمانی بیان داشت: طرح بیمه ساختمانی از  سال 88 در مازندران پیگیری شد و تاکنون حدود 11 هزار و 440 نفر تحت پوشش این بیمه قرار گرفتند.

وی در ادامه با اعلام اینکه کارگران ساختمانی بیشترین فوتی‌ها را در حین کار داشتند، بیان داشت: یکی از اقدامات ارزنده دولت ساماندهی بیمه کارگران ساختمانی بود.

این مسئول در ادامه از  شناسایی و صدور 30 هزار کارت مهارت برای کارگران ساختمانی مازندران خبر داد و بیان داشت: با اقدامات انجام شده حدود 35 درصد از کارگران ساختمانی مازندران تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی قرار گرفتند.

مدیرکل تامین اجتماعی مازندران در ادامه با اعلام اینکه بین تعداد بیمه‌شدگان کارگران ساختمانی با تقاضای موجود برای بیمه شکاف زیادی وجود دارد، تاکید کرد: برای افزایش تعداد بیمه‌شدگان این بخش با نمایندگان مجلس در حال رایزنی هستیم تا از این طریق مشکل همه متقاضیان بیمه کارگران ساختمانی در مازندران  رفع شود.

این مسئول در ادامه با اعلام میزان سهمیه بیمه کارگران ساختمانی در مازندران که حدود 2 هزار نفر است، خاطرنشان کرد: سهمیه اعلام شده حدودا تا پایان شهریور ماه در اختیار کانون کارگران ساختمانی مازندران قرار می‌گیرد.

مدیر کل تامین اجتماعی مازندران از آمادگی تامین اجتماعی برای انعقاد قرار داد باغداران استان مازندران خبر داد و گفت: تعداد افراد بیمه شده در باغ‌های استان با مقدار باغ‌های مازندران تناسب ندارد.

وی اضافه کرد: بسیاری از باغداران از این ظرفیت برای بیمه استفاده نکردند ولی این آمادگی در تا مین اجتماعی برای تحت پوشش گرفتن افراد باغدار واقعی وجود دارد.

انتهای پیام/غ10/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول