اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مسئول انجمن صنفی کارگران ساختمانی مازندران:

حذف سهمیه بیمه کارگران ساختمانی در مجلس پیگیری می‌شود

خبرگزاری فارس: مسئول انجمن صنفی کارگران ساختمانی مازندران گفت: طرح حذف سهمیه بیمه کارگران ساختمانی پس از بررسی در کمیسیون اجتماعی مجلس در جلسه علنی به رای گذاشته می‌شود.

حذف سهمیه بیمه کارگران ساختمانی در مجلس پیگیری می‌شود

سیدهادی ساداتی امروز در گفت‌وگوی اختصاصی با خبرنگار فارس در ساری با اعلام اینکه در حال حاضر 11 هزار کارگر ساختمانی دارای کارت مهارت منتظر دریافت  سهمیه برای بیمه  هستند، گفت: سهمیه تعیین شده برای مازندران پاسخگوی نیاز متقاضیان نیست.

این مسئول با اشاره به آمار بسیار زیاد متقاضیان بیمه کارگران ساختمانی در مازندران گفت: انتظار می‌رفت با توجه به آمار بالای متقاضیان تعداد سهمیه اختصاص داده شده به مازندران حدود 5 هزار نفر می‌رسید.

مسئول انجمن صنفی کارگران ساختمانی مازندران با اشاره به اختصاص حدود 2 هزار و 500 سهمیه برای بیمه کارگران ساختمانی مازندران گفت: در برخی از شهرهای مازندران حدود 2 هزار نفر دارای کارت مهارت ساختمانی و متقاضی بیمه هستند که با توجه به سهمیه اختصاص یافته به این استان کارگر خیز در هر شهر هم امکان بیمه کردن 100 نفر نیز وجود ندارد.

وی یادآور شد: با توجه به بررسی‌های انجام شده در حال حاضر تعداد کارگران ساختمانی مازندران بیشتر از 30 هزار نفر است.

ساداتی در ادامه خواستار توجه بیشتر مسئولان تامین اجتماعی کشور به مازندران شد.

این مسئول با انتقاد از برخی بی‌عدالتی در صدور کارت مهارت کارگران ساختمانی تاکید کرد: بسیاری از افراد با وجود عدم اشتغال در بخش کارگری از سهمیه بیمه کارگران ساختمانی استفاده می‌کنند و در حال حاضر مرجع مشخصی برای راست آزمایی وجود ندارد.

مسئول انجمن صنفی کارگران ساختمانی مازندران در ادامه با اعلام اینکه در سال‌ جاری برای  بیمه کارگران ساختمانی سهمیه 80 هزار نفری در نظر گرفته شد، بیان داشت: میزان تقاضای انجمن‌های کارگران ساختمانی کشور برای بیمه حدود 200 هزار نفر است.

ساداتی از پیگیری‌های انجام شده برای حذف تعیین سهمیه برای بیمه کارگران ساختمانی خبر داد و گفت: قرار است با کمیسیون اجتماعی مجلس برای حذف تعیین سهمیه بیمه کارگران ساختمانی جلسه‌ای را برقرار کنیم.

وی بیان داشت: پس از بررسی در کمیسیون اجتماعی مجلس طرح حذف سهمیه بیمه کارگران ساختمانی در جلسه علنی مجلس به رای گذاشته ‌شود.

این مسئول در حال حاضر مهم‌ترین درخواست انجمن‌های صنفی کارگران ساختمانی را حذف سهمیه برای بیمه این قشر عنوان کرد و اذعان داشت: بازرسی از راست آزمایی بیمه توسط انجمن کارگران ساختمانی انجام شود.

ساداتی با اعلام اینکه در حال حاضر مرجعی برای پاسخگویی در ارتباط با بیمه کارگران ساختمانی وجود ندارد، متذکر شد: بسیاری از افرادی که خارج از صنف کارگری از این بیمه استفاده می‌کنند شناسایی شدند، ولی برای معرفی این افراد مرکزی که پاسخگو باشد وجود ندارد.

انتهای پیام/ن20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول