اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

به همت عضو هیئت علمی دانشگاه رودهن

کتاب جامع «ساختمان؛ جزئیات و کلیات» به چاپ رسید

خبرگزاری فارس: کتاب جامع «ساختمان؛ جزئیات و کلیات» تالیف «احسان چراغی»، عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد رودهن به چاپ رسید.

کتاب جامع «ساختمان؛ جزئیات و کلیات» به چاپ رسید

مولف کتاب ساختمان؛ جزئیات و کلیات امروز در این باره در گفت‏وگو با خبرنگار فارس در شرق استان تهران اظهار داشت: این کتاب محصول جمع‏آوری اطلاعات درباره عناصر و جزئیات ساختمان و تنظیم و بررسی این اطلاعات است.

چراغی ادامه داد: همچنین مبحث برطرف‏سازی نواقص و سعی در بهبود این اطلاعات از جنبه‏های تئوری و عملی را می‏توان از دیگر ویژگی‏های این کتاب به شمار آورد.

این عضو هیئت علمی دانشگاه اضافه کرد: موضوعات مندرج در این کتاب از بررسی مطالب موجود و تشخیص نواقص محسوس در مراحل اجرا و تجربیات شخصی نشات گرفته است.

مولف کتاب ساختمان؛ جزئیات و کلیات افزود: هدف از انتشار این کتاب، طبقه‏بندی اجرایی فناوری ساختمان در راستای گامی هرچند کوچک برای توسعه در این زمینه است.

وی ادامه داد: دیگر هدف مورد پیگیری در نگارش این کتاب ایجاد تصویری همه‏گیر از مراحل نظری و عملی برای مخاطبان است.

چراغی اضافه کرد: در کتاب ساختمان؛ جزئیات و کلیات، سطوح مختلفی نظیر استاد دانشگاه، مهندس، دانشجو، بنا و یا حتی یک فرد عادی هدف ارائه مطالب هستند.

مولف کتاب ساختمان؛ جزئیات و کلیات افزود: خوانندگان در طول مطالعه این کتاب با اجزا و ترکیبات یک ساختمان به‏صورت جامع آشنا می‏شوند.

وی ادامه داد: باید توجه داشت که مطالب ارائه شده در این کتاب طبق محاسبات، آزمایشات، تجربیات علمی و آیین‏نامه‏ها کنونی تالیف شده است.

چراغی اضافه کرد: از این رو خواننده این کتاب احساس خواهند کرد که نیاز به جزئیات بیشتر و دقیق‏تری در مورد مطالب بیان شده دارند و در همین راستا می‏توانند به منابع ارائه شده در انتهای هر فصل مراجعه کند.

وی از تقسیم مطالب کتاب ساختمان؛ جزئیات و کلیات در 20 فصل مختلف خبر داد و افزود: از جمله این فصول می‏توان به ایمنی، ابزارها و ماشین‏های ساختمانی، مطالعات مقدماتی خاک و پی، قالب‏بندی معماری، تحلیل و طراحی سازه‏ها، وسایل نقل و انتقال افراد و اشیاء بین طبقات و کف‏های ساختمان‏های فلزی اشاره کرد.

چراغی اضافه کرد: ساختمان‏های بتنی، انواع دیگر ساختمان‏ها، تاسیسات مکانیکی ساختمان، تاسیسات برقی ساختمان، سفت‏کاری، نازک‏کاری، محوطه‏سازی، مدیریت ساختمان‏سازی‏، متره و برآورد، کارهای اداری اولیه و پایانی ساختمان، تخریب، تقویت، تعمیر و نگهداری را می‏توان به عنوان دیگر فصول کتاب ساختمان؛ جزئیات و کلیات برشمرد.

انتهای پیام/ش20/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول