اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار خراسان‌رضوی خواستار شد

لزوم جبران عقب‌ ماندگی خراسان‌رضوی در کشت گلخانه‌‌ای

خبرگزاری فارس: استاندار خراسان‌رضوی گفت: خراسان‌رضوی با وجود داشتن شرایط لازم و همچنین نیاز برای توسعه کشت گلخانه‌ای هنوز از میانگین کشوری در ایجاد مجتمع‌های کشت گلخانه‌ای عقب‌تر است.

لزوم جبران عقب‌ ماندگی خراسان‌رضوی در کشت گلخانه‌‌ای

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، به نقل از روابط عمومی استانداری خراسان‌رضوی، محمود صلاحی ضمن تاکید بر لزوم احقاق حق کشاورزان، اظهار کرد: توسعه کشاورزی تنها در گرو توزیع پول و اعتبارات نیست بلکه باید با اتخاذ تصمیماتی مبتنی بر آسیب‌شناسی این حوزه، از انتقال قسمت بیشتر سود این بخش به واسطه‌ها و دلالان جلوگیری کنیم.

وی تصریح کرد: این تسهیلات باید در نهایت منجر به توانمندسازی و تقویت بنیه مالی کشاورزان، افزایش تولید و کاهش قیمت تمام شده محصولات کشاورزی برای مصرف کنندگان شود.

رئیس کارگروه بخش کشاورزی خراسان‌رضوی ایجاد تعاونی‌های عرضه محصولات کشاورزی را گامی موثر در جهت تحقق این هدف دانست و روسای کارگروه‌های شهرستانی توسعه بخش کشاورزی و مدیران استانی مرتبط را موظف به پیگیری این موضوع تا رسیدن به نتیجه نهایی کرد.

وی با اشاره به وضعیت منابع آبی استان، اظهار داشت: تصفیه حداقل 70 درصد پساب‌های قابل استحصال و استفاده از آن در بخش کشاورزی با توجه به شرایط کنونی خراسان‌رضوی به لحاظ آب‌های زیرزمینی و سطحی، دارای ضرورتی آشکار و توجیه عقلانی و اقتصادی است.

صلاحی همچنین ضمن تشریح دلایل اهمیت توسعه کشت گلخانه‌ای در استان گفت: خراسان‌رضوی با وجود داشتن شرایط لازم و همچنین نیاز برای توسعه این بخش از میانگین کشوری در ایجاد مجتمع‌های کشت گلخانه‌ای عقب‌تر است.

استاندار خراسان‌رضوی ادامه داد: تمام شرایط لازم برای جبران این عقب ماندگی و رفع بسیاری از آسیب‌های حوزه کشاورزی در سال جاری مهیا است.

انتهای پیام/ح30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول