اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی فارس خبر داد

افزایش کشت‌های متراکم گلخانه‌ای در فارس

خبرگزاری فارس: مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی فارس گفت: با هدف کاهش مصرف سوخت و افزایش تولید، کشت‌های گلخانه‌ای در این استان افزایش می‌یابد.

افزایش کشت‌های متراکم گلخانه‌ای در فارس

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، اسد شریفی بعد از ظهر امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار داشت: ایجاد گلخانه برای تولید محصولات کشاورزی به دلیل امکان کنترل عوامل تأثیرگذار محیطی مانند تغییرات دمایی، جلوگیری از پدیده‌های سرمازدگی و گرمازدگی و همچنین استفاده بهینه از منابع آب و خاک، سوخت و دیگر نهاده‌های کشاورزی بسیار حایز اهمیت است.

وی ادامه داد: با ایجاد گلخانه همچنین امکان استفاده مناسب از کود و سم و در نهایت تولید در خارج از فصل و ارائه محصول یک‌دست در زمان نیاز بازار فراهم می‌شود.

شریفی تصریح کرد: به کارگیری روش کشت متراکم در گلخانه‌ها با وجود بحران خشکسالی چند سال اخیر که بسیاری از مناطق مستعد کشاورزی را از حیطه استفاده خارج کرده، به ویژه در مناطق کم‌آب از اهمیت مضاعفی برخوردار است.

شریفی خاطرنشان کرد: افزایش درآمد در واحد سطح، تنوع کشت و کنترل آفات و بیماری‌ها و سایر عواملی مانند طوفان، باران، خشکسالی و ... سبب شده تا کشت‌های گلخانه‌ای رواج بیشتری داشته و گسترش یابند.

وی با بیان اینکه در حال حاضر استان فارس دارای 101 هکتار سطح زیر کشت محصولات گلخانه‌ای با سازه‌های استاندارد و مناسب است، گفت: از این میزان 83.3 هکتار گلخانه‌های سبزی و صیفی و 17.7 هکتار به کشت گل و گیاهان زینتی اختصاص دارد که در سال جاری این سطح حدود پنج هکتار در زمینه تولید گل و گیاهان زینتی و چهار هکتار در زمینه تولید سبزی و صیفی گسترش می‌یابد.

وی خاطرنشان کرد: در استان فارس 13 سایت در شهرستان‌های آباده، استهبان، اقلید، بوانات، خرم بید، سروستان، شیراز، فسا، فراشبند، کازرون، لامرد، مرودشت و ممسنی در سطح 379 هکتار با اشتغال‌زایی بیش از یک‌هزار و 448 نفر وجود دارند که کار مطالعه آن‌ها به پایان رسیده و آماده اجرایی شدن هستند.

شریفی تصریح کرد: با تمهیدات صورت گرفته با سازمان میادین و سامان‌دهی مشاغل شهرداری شیراز، زمینه احداث پایانه فروش گل و گیاهان زینتی مهیا شده که امید داریم با این تلاش‌ها، استان فارس به یکی از قطب‌های بزرگ تولید و صادرات محصولات گلخانه‌ای تبدیل شود.

مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی فارس به اجرای طرح توسعه باغات آبی در اراضی شیب‌دار و کم‌بازده در سال جاری اشاره کرد و بیان داشت: اشتغال‌زایی بالا، احداث باغ‌های فنی و مکانیزه، افزایش تولید در واحد سطح، ایجاد صنایع تبدیلی متناسب با نوع گونه‌های توصیه و کاشته شده در اراضی از امتیازات منحصر به فرد این طرح است.

انتهای پیام/ی20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول