اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر:

کشت محصولات گلخانه‌ای در استان بوشهر آغاز شد

خبرگزاری فارس: مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر گفت: عملیات کاشت محصولات گلخانه‌ای استان در سطح 65 واحد گلخانه‌ای در سطحی معادل 45 هکتار در استان آغاز شده است.

کشت محصولات گلخانه‌ای در استان بوشهر آغاز شد
به گزارش خبرگزاری فارس از بوشهر، خسرو عمرانی پیش از ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: محصول غالب مورد کشت در گلخانه‌ها، گوجه فرنگی است ولی سایر محصولات مانند خیار و سبزی و صیفی نیز کشت می‌شود.
وی افزود: پیش‌بینی می‌شود در سال جاری حدود 10 هزار تن محصول از سطح گلخانه‌ها برداشت و به بازارهای داخلی و خارجی عرضه شود.
وی با اشاره به اشتغال 400 نفر در این بخش بیان کرد: بیشترین سطح گلخانه‌ای استان مربوط به شهرستان دشتی با 27هکتار و تولید سالانه 6 هزار تن محصول و 270 میلیون اصله نشاء و بعد ازآن شهرستان دشتستان با سطح 5 هکتار و و تولید سالانه یک‌هزار و 200 تن محصول و 30 میلیون اصله نشاء است.
‌وی محدودیت‌های منابع آب و خاکی، تنظیم بازار و کمبود منابع تسهیلاتی را از عمده مشکلات توسعه کشت محصولات گلخانه‌ای در استان بوشهر عنوان کرد.
این مقام مسئول با بیان اینکه محصولات گلخانه‌ای به‌دلیل استفاده بهینه از منابع آب و تولید بالا از اهمیت بسیار بالا‌ئی برخوردار هستند، گفت: فراگرفتن علوم و فنون مربوطه جایگاه ویژه‌ای در افزایش درآمد اقتصادی، پیشرفت جامعه کشاورزی و خودکفایی یک کشور دارد.
عمرانی استقبال کشاورزان و سرمایه‌گذاران در این بخش را بسیار مطلوب اعلام و تصریح کرد: سال گذشته 8 هزار و 500 تولید محصول داشتیم که نسبت به سال قبل از آن 17درصد رشد داشته‌ایم‌.
رئیس اداره روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر نیز در این نشست عنوان کرد: نشست مجمع عمومی موسس نظام صنفی کارهای کشاورزی استان با هدف واگذاری امور کشاورزی به بخش خصوصی و کشاورزان و همچنین مشارکت در امر سیاست‌گذاری بخش برگزار شد و اعضا و هیئت مدیره، بازرسان و دبیر اجرایی نظام صنفی استان برای شرکت در مجمع سراسر‌ی ‌(مرکزی) انتخاب شدند.
محمود موحد‌زاده افزود‌: این جلسه با مشارکت اعضای هیئت مدیره نظام صنفی کارهای کشاورزی شهرستان‌ها و مدیریت ترویج کشاورزی سازمان جهاد کشاورزی استان و با حضور اعضای نظام صنفی کارهای کشاورزی شهرستان‌های استان برگزار شد.
انتهای پیام/ج20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول