اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل ستاد مدیریت بحران استانداری اصفهان تأکید کرد

کاهش انتشار گاز‌های گلخانه‌ای با هدفمند‌سازی یارانه‌ها

خبرگزاری فارس: مدیرکل ستاد مدیریت بحران استانداری اصفهان گفت: کاهش انتشار گاز‌های گلخانه‌ای یکی از دستاورد‌های هدفمند‌سازی یارانه‌ها است و جایگزینی و توسعه سوخت CNG نیز در راستای این موضوع صورت می‌گیرد.

کاهش انتشار گاز‌های گلخانه‌ای با هدفمند‌سازی یارانه‌ها

منصور شیشه‌فروش امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در اصفهان با اشاره به اینکه از ابتدای فصل تابستان جاری دستورالعمل اجرایی مدیریت گرد و غبار در استان تدوین شده است، اظهار کرد: این دستور‌العمل در بخش‌های آمادگی و مقابله به ساماندهی وضعیت گرد و غبار در استان می‌پردازد.

وی اضافه کرد: با توجه به این دستور‌العمل وظایف تمام دستگاه‌های اجرایی به صورت جدا‌گانه برای مقابله با وضعیت گرد و غبار در استان مشخص شده است و تمام این مجموعه‌ها باید از آمادگی کامل برای مقابله با گرد و غبار‌های برون استانی و درون استانی برخوردار باشند.

مدیرکل ستاد مدیریت بحران استانداری اصفهان تصریح کرد: پیش‌بینی سازمان هوا‌شناسی بر این است که استان تا پایان فصل تابستان جاری با چند مورد گرد و غبار مواجه می‌شود اما این گرد و غبار‌ها به مرز هشدار نمی‌رسد.

وی با تاکید بر اینکه ساماندهی تغییرات آب و هوایی و تغییرات اقلیمی یکی از مهم‌ترین مواردی است که در راستای حفظ محیط زیست ضرورت دارد، ادامه داد: انتشار بی‌رویه گاز‌های گلخانه‌ای توسط کشور‌های پیشرفته از مهم‌ترین دلایل تغییرات اقلیمی به شمار می‌رود.

شیشه‌فروش به برگزاری کنوانسیون‌های جهانی در راستای تغییرات اقلیمی اشاره و تاکید کرد: کشور‌های مختلف متعهد شده‌اند که بتوانند در یک دوره زمانی 10 ساله انتشار گاز‌های گلخانه‌ای را به جو کاهش بدهند.

وی افزود: انتشار گاز‌های گلخانه‌ای به جو سبب کاهش لایه ازن و بروز نا‌هنجاری‌های اقلیمی می‌شود و جمهوری اسلامی ایران نیز در این کنوانسیون‌ها برای کاهش انتشار گاز‌های گلخانه‌ای حضور دارد.

مدیرکل ستاد مدیریت بحران استانداری اصفهان گفت: کاهش انتشار گاز‌های گلخانه‌ای یکی از دستاورد‌های هدفمند‌سازی یارانه‌ها است و جایگزینی و توسعه سوخت CNG نیز در راستای این موضوع صورت می‌گیرد.

وی با بیان اینکه توسعه فضای سبز نیز به کاهش انتشار گاز‌های گلخانه‌ای کمک می‌کند، اظهار کرد: اجرای طرح‌های کمر‌بند فضای سبز، کنترل ترافیک و کاهش آلاینده‌های جوی از موارد ضروری در راستای کاهش انتشار گاز‌های گلخانه‌ای است.

انتهای پیام/س20/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول