اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نایب رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس:

کشت گلخانه‌ای میزان برداشت محصولات را تا 60 درصد افزایش می‌دهد

خبرگزاری فارس: نایب رئیس کمیسیون کشاورزی و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی گفت: کشت گلخانه‌ای میزان برداشت محصولات را تا 60 درصد افزایش می‌دهد.

کشت گلخانه‌ای میزان برداشت محصولات را تا  60 درصد افزایش می‌دهد

محمدرضا اسماعیل‌نیا در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در مشهد اظهار داشت: توسعه کشاورزی باید عمودی پیش رود و حرکت افقی این بخش به هیچ‌ وجه مطلوب نیست.

با اشاره به بیش از یک میلیارد مترمکعب بیلان منفی آب در استان خراسان‌رضوی اعلام کرد: هم‌چنین از 36 دشت موجود در استان 33 دشت در حالت ممنوعه بحرانی قرار گرفته است.

وی ابراز داشت: دولت برای توسعه بخش کشاورزی کاری را با حضور شش وزیر و با مبلغی بالغ بر 6 هزار و 600 میلیارد تومان آغاز کرده که با اختیارات کامل به استانداران تفویض شده است.

نماینده مردم کاشمر، خلیل‌آباد و فیض‌آباد در مجلس شورای اسلامی مظلوم‌ترین قشر جامعه کار را قشر کشاورز دانست و عنوان کرد: با این حال این همت بلند دولت باید به درستی تمام مدیریت شود.

وی متذکر شد: اینکه بگوییم آب داریم و زمین نداریم به هیچ‌ وجه درست و منطقی نیست.

اسماعیل‌نیا با تاکید بر رفتن به سمت کشاورزی گلخانه‌ای اظهار کرد: هم‌چنین در زمین باید از سیستم‌هایی که هم‌خوانی کامل با مزرعه را دارند، استفاده کرد.

وی با بیان اینکه در این زمینه باید یک عزم جدی و یک نهضت ایجاد شود، تصریح کرد: با استفاده از سیستم گلخانه‌ای با کاهش 30 تا 40 درصدی آب، میزان تولیدات کشاورزی افزون بر 40 تا 60 درصد افزایش می‌یابد.

نایب رئیس کمیسیون کشاورزی و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی با اشاره به مهاجرت معکوسی که به دلیل توجه به بخش کشاورزی در چند سال اخیر در استان خراسان‌رضوی صورت پذیرفته است، بیان داشت: این کار به واسطه یک کار انقلابی صورت پذیرفته است.

وی تاکید کرد: درآمد کشاورز وقتی مستمر و منطقی شد این موضوع تحقق خواهد پیوست.

اسماعیل‌نیا با تاکید بر اینکه اگر نقدینگی با بهره‌وری گره نخورد با مشکلات زیادی در بخش کشاورزی موا‌جه خواهیم شد، توضیح داد: در همین راستا باید آسیب‌های روی زمین مانده را برطرف کنیم.

انتهای پیام/غ20/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول