اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار ری:

رساندن آب به ری خدمت ملی است

خبرگزاری فارس: فرمانداری شهرستان ری گفت: رساندن آب به شهرستان ری تنها خدمت به مردم این منطقه نیست بلکه یک خدمت ملی است و اگر آب مورد نیاز کشاورزان شهرستان ری تامین شود، این منطقه قادر است گندم استان تهران را تامین کند.

رساندن آب به ری خدمت ملی است

به گزارش خبرگزاری فارس از جنوب استان تهران، جلسه بررسی مشکلات آب کشاورزی بخش فشافویه شهرستان ری با حضور جمعی از مسئولان برگزار شد.

امیرحسین باقرنژاد با توجه به مشکلات بخش کشاورزی شهرستان ری بیان کرد: در مقطع کنونی در شهرستان ری مشکل مواجهه با کمبود آب به‌ویژه در بخش کشاورزی یکی از مهم‌ترین مشکلات ساکنان این منطقه است.

فرماندار شهرستان ری با اشاره به ارائه راهکارهای مناسب برای رفع مشکلات بخش کشاورزی عنوان کرد: راهکار مناسب برای رفع مشکل کمبود آب در شهرستان آن است که وزارت نیرو سهم آب مشخصی را برای این منطقه تخصیص دهد.

وی در ادامه اظهار داشت: سه لیتر بر ثانیه حق‌آبه شهرستان ری از تصفیه‌خانه بزرگ تهران که در شهرری است هنوز به کشاورزان منطقه اختصاص نیافته است.

باقرنژاد با اشاره به عدم استفاده کشاورزان از آب فاضلاب تصریح کرد: مسئولان باید به کشاورزان برای به دست آوردن محصول مرغوب آب سالم بدهند، در شهرستان ری کشاورزان گرچه با کمبود آب مواجه هستند، ولی از آب فاضلاب استفاده نمی‌کنند.

فرماندار شهرستان ری اضافه کرد: وزارت نیرو باید حق‌آبه شهرستان ری از تصفیه‌خانه تهران را در سال جاری به این منطقه بدهد و تخصیص آب از سد ماملو و سدهای شمال غربی تهران نیز باید برای شهرستان ری در نظر گرفته شود.

باقرنژاد ادامه داد: رئیس جمهور در سال گذشته طرحی را با عنوان توسعه بخش کشاورزی مطرح کردند و این ستاد در شهرستان ری شروع به فعالیت کرده و در صورت اجرای طرح‌ها، در توسعه بخش کشاورزی و اشتغال‌زایی بسیار موثر است.

فرماندار شهرستان ری با اشاره به اعتبارات تخصیص یافته برای طرح‌ توسعه بخش کشاورزی ری گفت: برای این طرح 10 هزار میلیارد ریال با نرخ هفت درصد اختصاص یافته که هر شهرستان بنا به طرح‌هایی که ارائه می‌دهد، می‌تواند از آن در بخش‌های مختلف اقتصادی استفاده کند.

وی زمین‌های کشاورزی شهرستان ری را یکی از منابع اقتصادی استان تهران برشمرد و تاکید کرد: در شهرستان ری زمین و کشاورز فعال وجود دارد اما آب مورد نیاز نیست و باید به سمتی برویم تا مشکل اساسی کشاورزان منطقه را برای همیشه حل کنیم.

باقرنژاد در پایان با اشاره به اینکه در صورت تامین آب منطقه، ری قادر است استان تهران را از نیاز به گندم غنی کند، خاطرنشان کرد: رساندن آب به شهرستان ری تنها خدمت به مردم این منطقه نیست، بلکه یک خدمت ملی است و اگر آب مورد نیاز کشاورزان شهرستان ری تامین شود، این منطقه قادر است استان تهران را از نیاز به گندم غنی کند.

انتهای پیام/ب20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول