اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون فرماندار نمین:

115 تعاونی در نمین راکد و غیرفعال است

خبرگزاری فارس: معاون فرماندار نمین گفت: در حال حاضر 115 تعاونی در شهرستان نمین به حالت راکد و غیرفعال وجود دارد که امیدواریم علل و عوامل رکود آنها بررسی شده و برطرف شود.

115 تعاونی در نمین راکد و غیرفعال است

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، نادر بیننده عصر امروز در همایش روز تعاون در شهرستان نمین اظهار داشت: در حال حاضر از 275 تعاونی تشکیل شده در شهرستان نمین تنها 160 واحد فعال است که اغلب در حوزه کشاورزی، صنایع دستی، صنعت و معدن، مسکن و عمران فعالیت می‌کنند.

وی با بیان اینکه در سیاست‌گذاری‌های کلان توجه به بخش تعاون از ضروریت‌ها و الزامات جدی است، تصریح کرد: با توجه به اینکه بخش تعاون باید سهم 25 درصدی خود را در حوزه اقتصادی و اشتغال محقق کند، ضرورت دارد نسبت به فعال کردن تعاونی‌های راکد و همچنین آسیب‌شناسی دقیق این امر اقدام لازم صورت بگیرد.

بیننده توجه به تعاون را در حقیقت ارزش‌گذاری به امر تفاهم و همسویی و ایجاد بستر رقابت بیشتر در حوزه کار و فعالیت‌های اقتصادی،‌ اشتغالزا توصیف کرد و افزود: تعاون‌گران و مسئولان تعاونی‌ها باید از ظرفیت‌های بالقوه، بومی و محلی موجود در شهرستان بهترین استفاده را بکنند.

این مسئول خاطرنشان کرد: ایجاد محیط نشاط‌آور برای کارگران، برنامه‌ریزی توأم با خلق ایده‌های جدید و الگوبرداری از شرکت‌های موفق برای پیشبرد و دستیابی به اهداف شعار تولید ملی و حمایت از کار و سرمایه ایرانی بسیار ضروری به نظر می‌رسد.

وی اضافه کرد: اگر اشتغال را به سمت تعاونی‌ها و گروه‌های همیار سوق دهیم در آن صورت پایداری شغل برقرار و همچنین گستردگی آن نیز به دقت حفظ می‌شود.

به گزارش فارس، معاون فرماندار نمین با تبریک هفته تعاون و یادآوری اینکه در این هفته از کارآفرینان برتر استان تجلیل شده و چند واحد جدید نیز به بهره‌برداری می‌رسد ضرورت نگاه درست و واقعی به تعاونی‌ها و فعالیت‌های آنها را یادآور شد.

در این جلسه رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی شهرستان نمین نیز با تاکید بر حفظ و تقویت ارتباط با رسانه‌ها و نشریات از سوی صاحبان تعاونی‌ها فراگیر شدن فرهنگ تعاون را نیازمند اطلاع‌رسانی و تبلیغ واقعی دانست.

رحیم دادجو بیان کرد: سعی می‌شود در سایه شکل‌گیری تعاونی‌ها نیروهای کارآمد و امکانات بیشتری برای شرکت‌های منطقه‌ای جذب شود تا از این طریق آنها رونق بیشتری پیدا کنند.

وی از کسب عنوان کارآفرین برتر استانی توسط شرکت تعاونی تولید گلیم و مسند در شهرستان نمین خبر داد و گفت: شرکت تعاونی زربافت عنبران توانسته است در این زمینه از تعاونی‌های موفق و کارآمد باشد.

انتهای پیام/آ20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول