اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در 18 گرایش

140 تعاونی در جشنواره تعاونی‌های برتر استان مرکزی ثبت‌نام کردند

خبرگزاری فارس: مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان مرکزی از ثبت‌نام 140 تعاونی در 18 گرایش در جشنواره تعاونی‌های برتر استان خبر داد.

140 تعاونی در جشنواره تعاونی‌های برتر استان مرکزی ثبت‌نام کردند

به گزارش خبرگزاری فارس از اراک ناصر شیخی ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: از بین شرکت‌های ثبت‌نام کننده 16 تعاونی در 18 گرایش به عنوان تعاونی برتر استان انتخاب و در جشنواره شرکت داده خواهند شد.

وی تصریح کرد: جشنواره تعاونی‌های برتر 19 شهریور ماه همزمان با هفته تعاون برگزار می‌شود.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان مرکزی با بیان اینکه به مناسبت هفته تعاون مراسم تجلیل از تعاونی‌ها و کارآفرینان برتر استان برگزار می‌شود ادامه داد: بهره‌برداری از 45 طرح تعاونی در گرایش‌های مختلف، بازدید از تعاونی‌های مختلف و برتر اراک، برگزاری همایش پیاده‌روی، شرکت در نماز جمعه، دیدار با نماینده ولی فقیه و... از دیگر برنامه‌های هفته تعاون در استان است.

وی با اشاره به عضویت نزدیک به یک میلیون نفر از مردم استان در تعاونی‌های مختلف گفت: استان مرکزی دارای 4 هزار و 851 شرکت تعاونی با 956 هزار و 571 نفر عضو، سرمایه‌گذاری 760 هزار و 690 میلیون ریال و اشتغال‌زایی 30 هزار و 368 نفر است.

شیخی با بیان اینکه از ابتدای سال جاری تا به امروز 16 واحد شرکت تعاونی بانوان با اشتغال‌زایی 180 نفر تاسیس شده است اضافه کرد: در حوزه تعاونی‌های بانوان نیز استان مرکزی تاکنون 354 تعاونی بانوان را به ثبت رسانده است که این تعاونی‌ها دارای 4 هزار و 457 نفر عضو با اشتغال‌زایی دو هزار و 270 نفر و سرمایه ثبتی بیش از 21 هزار و 677 میلیون ریال در حال فعالیت هستند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به افزایش نیروی انسانی و میانگین زمان رسیدگی به شکایات از 15 روز به کمتر از هفت روز گفت: کانون انجمن صنفی کارگری و کارفرمایی برای نخستین بار در پایان سال گذشته در استان مرکزی تاسیس شد و با افزایش سطح شوراهای اسلامی کار استان، ترکیب هیئت مدیره آن نیز ارتقاء پیدا کرد.

شیخی با اشاره به افتتاح 45 طرح تعاونی در هفته تعاون بیان داشت: با بهره‌برداری از این طرح‌ها یک هزار و 298 فرصت شغلی جدید ایجاد و 2 هزار و 312 عضو به جمع اعضای تعاونی‌‌های استان افزوده می‌شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به طرح مشاغل خانگی گفت: از مجموع 15 هزار و 832 مجوز مشاغل خانگی صادر شده از بهمن ماه سال گذشته تاکنون یک هزار و 481 مجوز مربوط به صندوق مهر امام رضا(ع)، 4 هزار و 132 مجوز مربوط به سازمان صنعت، معدن و تجارت،  985 مجوز مربوط به میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، 4 هزار و یک مجوز مربوط به آموزش فنی و حرفه‌ای، یک هزار و 178 مجوز مربوط به سازمان جهاد کشاورزی، 4 هزار و 32 مجوز مربوط به کمیته امداد و 23 مجوز مربوط به اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوده است.

انتهای پیام/ش20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول