اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی چهارمحال و بختیاری:

24 طرح تعاونی در چهارمحال و بختیاری افتتاح می‌شود

خبرگزاری فارس: مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی چهارمحال و بختیاری از افتتاح و آغاز بهره‌برداری از 24 طرح تعاونی در زمینه‌های صنعت، کشاورزی و خدمات در این استان همزمان با هفته تعاون خبر داد.

24 طرح تعاونی در چهارمحال و بختیاری افتتاح می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد، داوود شیوندی پیش از ظهر امروز در جمع خبرنگاران و اصحاب رسانه این استان با گرامیداشت هفته تعاون، اظهار داشت: برای ایجاد و راه‌اندازی این 24 طرح تعاونی بالغ بر 110 میلیارد ریال سرمایه‎گذاری در این استان صورت گرفته است.

وی افزود: این طرح‎ها در زمینه‎های صنعت، کشاورزی و خدمات در شهرستان‎های شهرکرد، بروجن، فارسان، لردگان و کیار ایجاد شده‌اند که همزمان با هفته دولت با حضور مسئولان استانی به طور رسمی به بهره‌برداری خواهند رسید.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی چهارمحال و بختیاری از انتخاب دو شرکت تعاونی از این استان به عنوان تعاونی برتر در کشور خبر داد و گفت: 9 شرکت تعاونی برتر از این استان به جشنواره تعاونی‌های برتر معرفی شدند که دو شرکت از این میان در سطح کشور به عنوان شرکت تعاونی برتر شناخته و انتخاب شد.

شیوندی با اشاره به وجود 97 شرکت تعاونی فعال در این استان در زمینه مسکن مهر افزود: حدود 6 هزار و 25 واحد مسکونی در گروه‎های مختلف از طریق این شرکت‌های تعاونی در نقاط مختلف این استان در دست ساخت هستند که به طور متوسط نزدیک به 70 درصد پیشرفت فیزیکی دارند.

وی همچنین افزود: ‌هزار و 517 واحد از این تعداد تا پایان شهریورماه امسال تکمیل و به اعضای تعاونی واگذار می‌شود.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی چهارمحال و بختیاری خاطرنشان شد: امسال در برنامه‎های این اداره‎کل تشکیل 250 شرکت تعاونی پیش‌بینی و در دستور کار قرار گرفت که تاکنون 199 شرکت تشکیل شده است.

وی افزود: تعداد تعاونی‌های تشکیل شده در پنج ماهه اول امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل از رشد 18 درصدی برخوردار است.

شیوندی در ادامه از رشد 12 درصدی جذب اعضای شرکت‌های تعاونی در این استان طی پنج ماه اول امسال نسبت به سال قبل خبر داد و افزود: آموزش اعضای تعاونی‌ها نیز یکی از برنامه‌های مستمر و ثابت این اداره‌کل است که در این بخش نیز امسال نسبت به سال گذشته با رشدی معادل 11 درصد مواجه هستیم.

وی تلاش در راستای ترویج فرهنگ تعاون به عنوان یک فرهنگ تعالی‌بخش در جامعه را یک ضرورت اجتناب‌ناپذیر عنوان و خاطرنشان کرد: استفاده از روش و ایده‌های تعاونی یکی از مباحث حائز اهمیت در مسیر تعالی اقتصاد کشور است که می‌تواند منجر به تقابل با شیوه‌ها و اندیشه‌های سرمایه‌داری در اقتصاد جهان باشد.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی چهارمحال و بختیاری کار جمعی، هدف مشترک و سود یکسان را از جمله مزیت‌های تعاونی عنوان کرد و گفت: شیوه اقتصاد تعاونی به دلیل در برداشتن اهداف و منافع مشترک، یکی از سالم‌ترین اقتصادها در زمینه اجرای عدالت اجتماعی محسوب می‌شود.

وی ادامه داد: تعاون تنها رکن اقتصادی کشور است که می‌تواند زمینه حضور حداکثری مردم در چرخه اقتصاد ملی را سبب شود و بر همین اساس حرکت در مسیر تجهیز و اشاعه فرهنگ تعاون یکی از الزامات مهم در اقتصاد کشور تلقی می‌شود که باید مد نظر مسئولان و سیاست‌گذاران کشوری قرار داشته باشد زیرا باور تعاون به مفهوم تحقق خودکفایی در تمام‌ عرصه‌های اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی است.

به گفته شیوندی، تعاونی‌ها بهترین بستر ایجادکننده فرصت‌های سرمایه‌گذاری هستند که با پشتوانه مردمی و حمایت دولت خدمتگزار می‌توانند سبب ایجاد اشتغال پایدار و مولد‌، بسط عدالت‌، کاهش تصدی‌گری دولت و تقسیم و توزیع عادلانه منابع و ثروت در سطح کشور شوند.

انتهای پیام/و10/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول