اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کردستان خبر داد

فعالیت 1400 تعاونی در کردستان/ عضویت 720 هزار کردستانی‌ در تعاونی‌ها

خبرگزاری فارس: مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کردستان از فعالیت یک‌هزار و 402 تعاونی در این استان خبر داد و گفت: 556 تعاونی در دست اجرا نیز در این استان وجود دارد.

فعالیت 1400 تعاونی در کردستان/ عضویت 720 هزار کردستانی‌ در تعاونی‌ها

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، رامین اسدی بعد از ظهر امروز در جمع خبرنگاران رسانه‌های گروهی استان در سنندج که به مناسبت هفته تعاون برگزار شد، اظهار کرد: جمعاً یک‌هزار و 958 تعاونی فعال و در دست اجرا با عضویت 720 هزار نفر در استان کردستان وجود دارد.

به گفته وی، 70 درصد از تعاونی‌های استان در حال حاضر فعال بوده و زمینه اشتغال 12 هزار و 664 نفر را فراهم کرده‌اند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کردستان با اشاره به 556 تعاونی در دست اجرا در این استان تصریح کرد: بیش از 9 هزار و 330 نفر از مردم استان در تعاونی‌های در دست اجرا عضویت دارند.

به گفته اسدی، تعاونی‌های در دست اجرا در استان زمینه اشتغال 4 هزار و 751 نفر را نیز فراهم کرده‌اند.

وی اضافه کرد: تعاونی‌های در دست اجرا تا زمانی که فعالیت خود را آغاز نکند جزو تعاونی‌های فعال محسوب نخواهند شد.

وی از رفع مشکلات تعاونی‌های راکد و فعال‌سازی آنها به عنوان یکی از مهم‌ترین اولویت‌های این اداره‌کل در سطح استان نام برد و گفت: از ابتدای امسال تاکنون با شناسایی تعاونی‌های راکد مشکل‌دار و رفع مشکلات آنها 38 واحد راکد دوباره راه‌اندازی شده است.

به گفته مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کردستان، 30 واحد از تعداد مذکور تعاونی‌های بخش تولید و 8 تعاونی نیز مربوط به بخش توزیع بوده است.

اسدی در ادامه با اشاره به طرح توسعه کشاورزی مهر اظهار کرد: تاکنون بیش از دو ‌هزار نفر در سامانه ثبت طرح‌های توسعه کشاورزی مهر ثبت‌نام کرده‌اند.

وی تصریح کرد: اداره‌ مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کردستان بعد از پالایش مشخصات تمامی افراد ثبت‌نام شده در این سامان یک‌هزار و 714 نفر واجد شرایط را شناسایی کرده است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کردستان اضافه کرد: پس از مشاوره و راهنمایی یک‌هزار و 772 نفر از این افراد تعداد 660 نفر به صورت انفرادی، 253 نفر در قالب شرکت تعاونی و سه نفر در قالب شرکت سهامی به کارگروه توسعه کشاورزی استان معرفی شده‌اند.

اسدی در پاسخ به سوال یکی از خبرنگاران در زمینه تعداد مشاغل خانگی ایجاد شده در استان اظهار داشت: از ابتدای امسال تاکنون بیش از 18 هزار مجوز مشاغل خانگی در استان صادر و در مجموع بالغ بر 699 میلیارد و 780 میلیون ریال تسهیلات با اشتغالزایی 17 هزار و 395 نفر پرداخت شده است.

وی از اختصاص بیش از 780 میلیارد ریال تسهیلات به مشاغل خانگی و خود اشتغالی در این استان خبر داد و افزود: 530 میلیارد ریال اعتبار به مشاغل خانگی و بیش از 255 میلیارد ریال اعتبار نیز به طرح‌های خود اشتغالی کردستان اختصاص داده شده است.

وی خاطرنشان کرد: ادارات بنیاد شهید و امور ایثارگران، سازمان بهزیستی، صندوق مهر امام رضا(ع)، کمیته امداد امام خمینی(ره) و اداره‌کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان به عنوان دستگاه‌های اجرایی متولی طرح‌ها و بانک‌های ملی، مسکن، صادرات، تجارت، ملت، سپه، کشاورزی، رفاه کارگران و پست بانک نیز بانک‌های عامل در پرداخت تسهیلات مشاغل خانگی و طرح‌های خود اشتغالی در این استان هستند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کردستان در پایان به برنامه‌های هفته تعاون در استان کردستان اشاره کرد و گفت: دیدار با نماینده مقام معظم رهبری در استان، برگزاری همایش تعاونی‌های برتر، افتتاح اتاق تعاون به صورت رسمی، برگزاری مسابقات مختلف ورزشی، سعود کوه آبیدر و افتتاح و بازدید چند تعاونی در استان از جمله برنامه‌های این اداره‌کل در این هفته خواهد بود.

انتهای پیام/ی10/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول