اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کرمان خبر داد

عضویت 33 درصدی کرمانی‌ها در شرکت‌های تعاونی / فعالیت 8 هزار تعاونی در کرمان

خبرگزاری فارس: معاون تعاون اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمان گفت: حدود 33 درصد جمعیت استان کرمان بر اساس آخرین سرشماری نفوس و مسکن سال گذشته در تعاونی‌های مختلف عضو هستند.

عضویت 33 درصدی کرمانی‌ها در شرکت‌های تعاونی / فعالیت 8 هزار تعاونی در کرمان

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، سید معین هاشمی بعد از ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: 157 شرکت تعاونی مسکن مهر در استان کرمان فعالیت می‌کنند که 17 هزار و 603 واحد را در دست ساخت دارند.

وی افزود: تاکنون 3 هزار و 498 واحد مسکن مهر در استان کرمان آماده بهره‌برداری شده است که یک‌هزار و 751 واحد آن فردا توسط ریاست جمهور در شهرستان سیرجان افتتاح می‌شود.

هاشمی بیان کرد: افزون بر 8 هزار تعاونی تا ابتدای شهریور ماه سال جاری در استان کرمان به ثبت رسیده و همچنین بیش از 4 هزار شرکت تعاونی در دولت نهم و دهم در استان کرمان به ثبت رسیده است.

این مسئول گفت: حدود 33 درصد جمعیت استان کرمان بر اساس آخرین سرشماری نفوس و مسکن سال گذشته در تعاونی‌های مختلف عضو هستند و بر اساس این جمعیت تعاونی‌ها دو درصد فرصت شغلی برای اعضا خود ایجاد کرده‌اند.

هاشمی عنوان کرد: در حال حاضر در سطح استان کرمان افزون بر 5 هزار شرکت تعاونی فعال داریم و 3 هزار شرکت نیز نیمه فعال هستند و در تمام بخش‌ها به غیر از بانکداری و بیمه شرکت تعاونی وجود دارد.

وی افزود: بعد از ابلاغ آیین‌نامه اصل 44 در سال جاری برای نخستین بار در استان کرمان شرکت تعاونی بیمه تعاون در مرحله فرابورس پذیره‌نویسی می‌شود تا در بورس قرار گیرد.

هاشمی خاطرنشان کرد: 25 درصد شرکت تعاونی‌ها در بخش کشاورزی استان کرمان فعالیت دارند که این تعاونی‌ها از نظر تعداد رتبه نخست را دارند.

وی افزود: کمترین میزان تشکیل شرکت تعاونی‌ها در استان کرمان در زمینه معدن است و این خطه در سال جاری رتبه برتر کشور در زمینه تشکیل تعاونی معدن را کسب کرد.

هاشمی گفت: شرکت سهامی عدالت با 2 میلیون نفر بیشترین عضو را در استان کرمان دارد و بیشترین تعداد تعاونی‌ها در شهر کرمان و کمترین آن در شهرستان‌های تازه ‌تأسیس فعالیت می‌کنند.

انتهای پیام/آ20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول