اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی همدان:

1700 تعاونی فعال در استان همدان وجود دارد

خبرگزاری فارس: مدیرکل اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان همدان گفت: در حال حاضر در سطح استان همدان یک هزار و 700 تعاونی فعال وجود دارد.

1700 تعاونی فعال در استان همدان وجود دارد

به گزارش خبرگزاری فارس از بهار، مسعود اقلامی در جمع کارکنان اداره‌کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان همدان اظهار داشت: در سطح استان یک هزار و 700 تعاونی فعال وجود دارد که با تعاونی سهام عدالت یک میلیون و 170 هزار نفر عضو تعاونی‌ها هستند که از این تعداد 130 تعاونی در شهرستان بهار است.

وی ادامه داد: از ابتدای سال تاکنون نیز 10 تعاونی در بهار تشکیل شده که در مجموع 140 تعاونی فعال در این شهرستان فعالیت می‌کنند.

مدیرکل اداره کار، تعاون و رفاه اجتماعی استان همدان اظهار داشت: روند صنعتی شدن در بهار قابل مشاهده است که در این راستا باید تعاونی‌ها رونق گیرند.

وی افزود: سرمایه‌گذاران با تشکیل تعاونی می‌توانند واحدهای بزرگ تأسیس کرده و زمینه اشتغال جوانان را فراهم کنند.

اقلامی اظهار داشت: در حال حاضر استان همدان در تشکیل تعاونی در کشور رتبه دهم را دارد.

در ادامه فرماندار بهار نیز گفت: با توجه به اینکه امسال سال تولید ملی، حمایت از کار و سرمایه ایرانی نامگذاری شده، تعاونی‌ها می‌توانند به صورت عملیاتی‌تر وارد شوند و این شعار را عملی کنند.

نصرت‌الله گلکارزاده با بیان اینکه همه باید در راستای حمایت از تولیدکننده گام برداریم، اظهار داشت: شهرستان بهار نیز از ظرفیت‌های بسیار بالای تولید برخوردار است که باید مباحث مدیریت تعاونی‌ها به روز شود تا شاهد موفقیت آنان باشیم.

وی با اشاره به اینکه تعاونی یک کار مهم و ارزشمند ولی خطرآفرین است، گفت: باید تعاونی‌ها با ایثار و گذشت خود انسانیت را در جامعه نهادینه کنند.

فرماندار بهار با بیان اینکه اقتصاد کشور بر سه بخش دولتی، خصوصی و تعاونی استوار است، تأکید کرد: باید سهم 25 درصد تعاون از اقتصاد کشور محقق شود.

وی با اشاره به فلسفه وجودی تعاونی و سیاست‌های ابلاغی اصل 44 قانون اساسی، و بیان جایگاه آن در جامعه امروزی گفت: فرهنگ تعاون باید نهادینه و به بدنه جامعه منتقل شود چراکه بسیاری از افراد به جایگاه واقعی تعاون واقف نیستند.

گلکارزاده تصریح کرد: باید نظارت دقیق و شفافی بر مجموعه کار تعاونی‌ها انجام گیرد و این نظارت دقیق سبب می‌شود تا تخلفی در مجموعه تعاونی‌ها صورت نگیرد و حقی از اعضای تعاونی ضایع نشود.

انتهای پیام/ی20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول