اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون وزیر تعاون در جلسه عمومی با مددجویان کارآفرین

سهم 25 درصدی اشتغال از طریق تعاونی‌ها محقق نشده است

خبرگزاری فارس: معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: سهم 25 درصدی اشتغال از طریق تعاونی‌ها محقق نشده است.

سهم 25 درصدی اشتغال از طریق تعاونی‌ها محقق نشده است

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، عبدالله عمادی صبح امروز در نشست با مددجویان کارآفرین کمیته امداد و بهزیستی استان اردبیل اظهار داشت: باید در چشم‌انداز 1404 در تمام حوزه‌ها به ویژه تعاون و رفاه اجتماعی حرف اول را در منطقه بزنیم. ما همچنان برای رسیدن به این قله ارزشمند راه طولانی در پیش داریم و باید مصمم و با اراده در این وادی گام برداریم.

این مسئول یادآور شد: سهم 25 درصدی بخش تعاون در ارتقای اقتصادی و تحول اساسی در این زمینه هنوز محقق نشده ولی ما در حیطه وظیفه خود سعی می‌کنیم مددجویان بهزیستی و کمیته امداد را به سمت اشتغال گروهی و تعاونی سوق دهیم.

عمادی هفته تعاون را گرامیداشت و گفت: هفته تعاون فرصت مناسبی است تا ضعف‌های‌مان را برطرف کنیم و زمینه ابطال این گفته را به وجود آوریم که ایرانیان در کارهای گروهی موفق نیستند.

معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی ادامه داد: هرچند عده‌ای بر این ادعا پافشاری می‌کنند که ایرانیان در کارهای گروهی موفق نیستند و مثال روشن آن را مسابقات ورزشی گروهی می‌زنند، اما ما ثابت کردیم در کارهای گروهی و با شکل تعاونی می‌توانیم موفق عمل کنیم.

این مسئول اظهار داشت: اهمیت بخش تعاون به حدی است که سازمان ملل سال 2012 را به نام تعاون نام‌گذاری کرده تا خلاء‌های جهانی و منطقه‌ای در این زمینه برطرف شود که ما نیز باید از این فرصت برای ارتقای بخش تعاون همت کنیم.

700 تعاونی گروه همیار زنان سرپرست در کشور ثبت شده است

معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در بخش دیگری از سخنان خود بیان داشت: در سطح کشور 700 تعاونی گروه همیار زنان سرپرست ثبت شده است به طوری که از بابت شکل‌گیری این تعاونی‌ها افراد بی‌شماری وارد کار و فعالیت شدند و ما از این مجموعه‌ها حمایت جدی خود را انجام می دهیم.

این مسئول در خصوص ایجاد اشتغال برای فرزندان بی‌سرپرست گفت: با کمک‌های اولیه در قالب تعاونی برای این اقشار نیز اشتغال مناسب و  مولد را فراهم کردیم.

وی افزود: در این زمینه و در قالب گروه‌های همیار یک هزار گروه کارآفرین شکل گرفته که شامل معلولین، زنان سرپرست خانواده و کودکان بی‌سرپرست است.

عمادی یادآور شد: ایجاد اشتغال سبب شده معلولان از حالت انزوا و گوشه‌نشینی خارج شده و با ورود به جامعه امید و اطمینان حاصل کنند که می‌توانند به راحتی برای خود درآمد کسب کنند.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، معاون وزیر تعاون در پایان سخنان خود به آثار و برکات ادغام وزارت‌ کار، تعاون و رفاه اجتماعی در برطرف کردن آسیب‌ها و نارسایی‌ها اشاره کرد و گفت: ما همچنان می‌توانیم در اولویت کارها و برنامه‌های خود بحث اشتغال و تامین بیمه آتیه، بازنشستگی و درمان گروه‌های آسیب‌پذیر را به شکل فراگیر در دستور کار قرار دهیم.

انتهای پیام/خ20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول