اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون وزیر تعاون:

اشتغال به شکل تعاونی پایدارتر است

خبرگزاری فارس: معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: ایجاد اشتغال به شکل تعاونی علاوه بر اینکه سودمند و فراگیر است بلکه از ویژگی پایداری نیز برخوردار است.

اشتغال به شکل تعاونی پایدارتر است

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، عبدالله عمادی صبح امروز در مراسم گرامیداشت هفته تعاون در اردبیل اظهار داشت: معاونت رفاه اجتماعی بعد از ادغام سه وزارتخانه وظایف تخصصی وزارت رفاه و تامین اجتماعی سابق را عهده‌دار شد تا با تمرکز روی این مسئله بتواند روی تمام مسایل بیمه‌ای، سیاست‌گذاری‌ها و برنامه‌ریزی‌ها اعم از بیمه اجتماعی درمانی، حوزه حمایتی و توانمندسازی شامل معلولان، زنان سرپرست خانوار و سالمندان، حوزه امور آسیب‌های اجتماعی، مطالعات رفاه اجتماعی و امور بین‌الملل، ارتباط فراگیر با سازمان‌های بین‌المللی و جهانی و حوزه پژوهش و تحقیق وارد میدان کار شود.

وی بحث اشتغال معلولان، نیازمندان و زنان سرپرست خانوار را از موضوعات مهم و اساسی عنوان کرد و گفت: سیاست وزارت تعاون سوق دادن اشتغال به سمت تعاونی‌هاست.

این مسئول بیان داشت: معتقدیم اشتغال فردی در دراز مدت جوابگوی متقاضیان و خیل کارآفرینان و درخواست‌کنندگان شغل نیست و در کنار آن اشتغال جمعی بیشتر در قالب تعاونی‌ها سبب می‌شود روحیه همدلی و اتحاد نیز در جامعه تقویت شود.

معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی افزود: در این راستا بسیاری از متقاضیان اشتغال حوزه مددجویی بهزیستی و کمیته امداد به سمت تعاونی‌ها گرایش پیدا کردند که ما از طریق بانک توسعه تعاون نیز قادر به پرداخت تسهیلات برای متقاضیان هستیم.

وی با ذکر نمونه‌هایی از اشتغال جمعی و برپایی تعاونی‌ها در مجموعه بهزیستی و کمیته امداد ابراز داشت: تعداد 10 زن سرپرست در قالب گروه‌های همیار زنان سرپرست با تشکیل تعاونی‌ها و ثبت آن کار و تلاش فراگیری را آغاز کردند به طوری که این اشتغال هم منبع درآمد آنها بوده و هم مشکلات روحی و روانی آنها را کاهش داده است.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، این مسئول در پایان سخنان خود ضرورت آموزش به این نیروهای کارآفرین را یادآور شد و اظهار داشت: با پرداخت 5 میلیون تومان به این افراد به صورت بلاعوض زمینه اشتغال گروهی و تعاونی را فراهم می‌کنیم و آنها در حوزه‌های مختلف نظیر خیاطی، اغذیه‌فروشی و حتی تاکسی‌تلفنی‌ها می‌توانند اشتغال یافته و برای خود درآمدزایی کنند.

انتهای پیام/خ20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول