اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس مرکز بهداشت آذربایجان‌شرقی:

799 کودک شیرخوار و مادر باردار در مناطق زلزله‌زده مراقبت بهداشتی می‌شوند

خبرگزاری فارس: رئیس مرکز بهداشت آذربایجان‌شرقی گفت: 386 مادر باردار و 413 کودک شیرخوار در مناطق زلزله‌زده مورد مراقبت بهداشتی قرار گرفته‌اند.

799 کودک شیرخوار و مادر باردار در مناطق زلزله‌زده مراقبت بهداشتی می‌شوند

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی تبریز، احمد کوشا اظهار کرد: به دنبال وقوع زلزله در شهرستان‌های اهر، هریس و ورزقان از سوی تیم‌های بهداشتی عملیات مراقبت از مادران باردار و کودکان شیرخوار آغاز شد.

وی افزود: در ادامه ارائه خدمات بهداشتی در سطح خانه‌های بهداشت و مراکز بهداشتی و درمانی در مناطق زلزله‌زده (شهرستان‌های اهر، هریس، ورزقان و تبریز) بهورزان با همکاری و مشارکت کارشناسان و ماماهای گروه سلامت خانواده و جمعیتِ مرکز بهداشت استان در راستای حفظ سلامت خانواده به ویژه مادران و کودکان که در این بین تحت خطر آسیب‌های جدی هستند مراقبت‌های بهداشتی را به صورت مستمر ادامه می‌دهند.

وی ادامه داد: به این منظور تاکنون 690 قوطی شیرخشک (مصنوعی) 20 هزار عدد قرص آهن، 20 هزار عدد قرص مولتی ویتامین، 24 هزار عدد قرص اسید فولیک، یک‌هزار و 200 عدد قطره آهن و ... در بین واجدان شرایط توزیع شده است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی تبریز اضافه کرد: از ابتدای وقوع زلزله تیم‌های امداد بهداشتی در این مناطق 413 نفر از کودکان زیر یک سال، یک‌هزار و 421 نفر از کودکان یک تا پنج سال، 386 نفر از مادران باردار، 154 مادر پرخطر، 2 هزار و 86 نفر از زنان واجد شرایط مراقبت، 74 کودک شیر مصنوعی‌خوار و 624 نفر از سالمندان را مورد مراقبت قرار داده‌اند. 

انتهای پیام/ش30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول