اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مسئول بسیج دانشجویی خراسان‌رضوی خبر داد

اعزام 120 دانشجوی بسیجی خراسان‌رضوی به مناطق زلزله‌زده آذربایجان

خبرگزاری فارس: مسئول سازندگی و کارآمدسازی بسیج دانشجویی خراسان‌رضوی گفت: در دو مرحله 120 نفر دانشجوی بسیجی جهادی خراسان‌رضوی به منطقه اعزام می‌شوند که اولین گروه امروز و گروه دوم سه‌شنبه 14 شهریور ماه اعزام می‌شوند.

اعزام 120 دانشجوی بسیجی خراسان‌رضوی به مناطق زلزله‌زده آذربایجان

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، مهدی محمدی ظهر امروز در نشست خبری که در سازمان بسیج دانشجویی برگزار شد، در جمع خبرنگاران اظهار کرد: گروه‌های جهادی و بسیج خراسان‌رضوی در قالب 150 گروه جهادی در خراسان‌رضوی است که در 26 رده سازماندهی شده‌اند و از 150 گروه جهادی 60 گروه متعلق به مشهد مقدس و 90 گروه در سطح خراسان‌رضوی فعالیت دارند.

مسئول سازندگی و کارآمدسازی بسیج دانشجویی خراسان‌رضوی افزود: دانشجویان بسیجی در عرصه‌های مختلف جهادی مانند بهداشت و درمان، آموزشی، علمی، فرهنگی، عمرانی، محرومیت زدایی و پیگیری مطالبات محرومین فعالیت می‌کنند.

محمدی  با اشاره به آرمان‌های بسیج دانشجویی گفت: یکی از آرمان‌های بسیج دانشجویی سازندگی و کارآمد‌سازی است که در بحث کارآمدسازی تقویت نیروی جوان متخصص را دنبال می‌کنیم.

وی تأکید کرد: گروه‌های جهادی خراسان‌رضوی امسال 128 روستا را زیر پوشش قرار دادند که در مجموع از سال 85 تا کنون توانسته‌ایم برای 380 روستا خدمات رسانی انجام دهیم.فرمانده قرارگاه مرکزی اردوهای جهادی دانشجویی اظهار کرد: علاوه بر گروه‌های جهادی در داخل استان قرارگاه یاران خراسانی را تشکیل داده‌ایم که وظیفه کمک به محرومیت‌زدایی و خدمت‌رسانی به محرومان در خارج استان را برعهده دارد.

محمدی خاطرنشان کرد: در نوروز 1390 نخستین فعالیت یاران خراسانی در شهرستان اهواز و در شهر حمیدیه بود که پنج روستا را تحت پوشش قرار داد.

وی در ارتباط با دومین مأموریت قرارگاه یاران خراسانی افزود: با توجه به حادثه تلخ و ناگوار زلزله شهرستان‌های ورزقان و اهر یک تیم جهادی دانشجویی متشکل از 5 استان مانند تهران، خراسان‌رضوی و قم به منطقه اعزام شد.

مسئول سازندگی و کارآمدسازی بسیج دانشجویی خراسان‌رضوی یادآور شد: از روز دوم زلزله آذزبایجان شرقی دانشجویان بسیجی در منطقه حضور داشتند و مناطق تخریب شده را شناسایی کردند.

محمدی تأکید کرد: بعد از شناسایی منطقه زلزله‌زده، قرارگاه یاران خراسانی با رویکرد فعالیت در عرصه عمرانی طی دو مرحله 120 نفر دانشجوی بسیجی جهادی خراسان‌رضوی را به منطقه اعزام می‌کند که اولین گروه امروز و گروه دوم سه‌شنبه 14 شهریور ماه اعزام می‌شوند.

وی افزود: 70 درصد گروه اعزامی دارای تخصص عمرانی بوده و یا تجربه کافی در زمینه عمرانی  را دارند.

فرمانده قرارگاه مرکزی اردوهای جهادی دانشجویی با اشاره به اقداماتی که تاکنون صورت گرفته است، گفت: یک تریلی خانه‌های پیش ساخته به منطقه اعزام شده و همچنین یک خاور شامل مایحتاج اولیه و وسایل گرمایشی گروه اعزامی دیروز وارد منطقه شد.

انتهای پیام/ع20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول