اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه موقت تهران:

وضعیت حجاب جامعه کاملاً نامطلوب است‌/‌کسی مسئولیت ‌برعهده نمی‌گیرد‌

خبرگزاری فارس: امام جمعه موقت تهران گفت: وضعیت حجاب جامعه کاملاً نامطلوب است و در جامعه هیچ مسئولی نمی‌خواهد مسئولیت بی‌حجابی را بر عهده بگیرد.

وضعیت حجاب جامعه کاملاً نامطلوب است‌/‌کسی مسئولیت ‌برعهده نمی‌گیرد‌

به گزارش خبرگزاری فارس از جنوب استان تهران، حجت‌الاسلام والمسلمین سید احمد خاتمی در مراسم سالروز وفات حضرت‌ عبدالعظیم الحسنی(ع) که با حضور عاشقان و دلدادگان اهل بیت عصمت و طهارت ‌(ع) در مصلای بزرگ ری برگزار شد، اظهار داشت: انقلاب با انگیزه حضور دین در عرصه اجتماع صورت گرفته است و مردم تشنه آن هستند که در عرصه جامعه دین را ببینند، به خدا سوگند بی‌حجابی‌های موجود به منزله تسلیم دین نبودن است.

امام جمعه موقت تهران مهمترین سند استفاده از چادر را سیره حضرت زهرا (س) دانست و گفت: در روایات مربوط به خواندن خطبه توسط حضرت زهرا (ع) در مسجد آمده است که ایشان مقنعه و چادر به سر کردند و پرده‌ای نیز برای ایشان در مسجد آویختند.

وی خداوند را گواه گرفت که این فریادهایی که می‌زند برای دین است و با انتقاد شدید از وضعیت حجاب در جامعه گفت: وضعیت حجاب جامعه کاملاً نامطلوب است و در جامعه هیچ مسئولی نمی‌خواهد مسئولیت این مسئله را برعهده بگیرد، برخی می‌گویند با برخوردهای خشن مخالفیم، ما هم مخالفیم اما افرادی که با برخوردهای خشن مخالفند چرا کاری نمی‌کنند؟

حجت‌الاسلام خاتمی تصریح کرد: اقامه دین وظیفه ما است، ما وظیفه داریم تا حد توان پیش برویم، وظیفه من است که فریاد بزنم که ای مسئولان نظام ما بر سر سفره شهدا نشسته‌ایم، شهدا حجاب را می‌خواستند.

امام جمعه موقت تهران با تأکید بر اینکه باید در پای عَلَم دین بایستیم، دین‌پژوهی و آشنایی با ابعاد مختلف دین را جلوه‌ای از اقامه دین دانست و گفت: آنچه حضرت عبدالعظیم مطرح کرده‌اند در عرضه دینشان به اهل بیت(ع) جلوه‌ای از دین‌پژوهی بود.

وی در پایان با اشاره به اینکه باید دین را از سرچشمه سالم دریافت کرد، خاطرنشان کرد: در طول حکومت سیاه پهلوی‌ها تنها کسانی از جریان‌های دینی جان سالم به در برده‌اند که دینشان را از حوزه گرفته‌اند و پای درس شهید مطهری‌ها بوده‌اند.

‌انتهای پیام/ش20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول