اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه زرند:

حجاب تنها ابزار آرامش فکری است / دانشگاه‌ها هیچ‌گاه از متن جامعه جدا نیستند

خبرگزاری فارس: امام جمعه زرند گفت: حجاب تنها ابزار آرامش فکری در تمام اجتماعات به ویژه مراکز علمی است.

حجاب تنها ابزار آرامش فکری است / دانشگاه‌ها هیچ‌گاه از متن جامعه جدا نیستند

حجت‌الاسلام رضا کرمی‌پور امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در زرند با اشاره به نقش علمی دانشگاه آزاد اظهار داشت: سال‌ها با دانشگاه آزاد اسلامی که یکی از بنیادی‌ترین حرکت‌های فرهنگی برخاسته از انقلاب اسلامی ایران است همکاری دارم که به این همکاری افتخار می‌کنم.

وی با بیان اینکه تحولات ایجاد شده در جوامع بشری نشات گرفته از مراکز علمی است، عنوان کرد: هر کجای این کره خاکی که انسان پیشرفت‌هایی به دست آورده، نتیجه توجه به علوم مختلف و مسائل فرهنگی بوده است.

کرمی‌پور ابراز داشت: دانشگاه آزاد اسلامی نسبت به تغییر فرهنگ و تحولات اجتماعی به دست آمده طی سال‌های اخیر در کشور ما به ویژه در شهرستان زرند عملکرد قابل قبول و غیر قابل انکاری داشته است که اگر از طرف مسئولان و مردم مورد حمایت قرار گیرد، این تحولات شتاب بیشتری می‌گیرد.

وی یکی از اقدامات مؤثر و قابل تامل دانشگاه آزاد اسلامی زرند در زمینه اسلامی شدن دانشگاه‌ها را توجه به حفظ حجاب برتر و استفاده دانشجویان خواهر از پوشش چادر دانست.

کرمی‌پور با بیان اینکه مقام معظم رهبری دانشگاه‌ها، استادان و دانشجویان را رزمندگان خط‌شکن جبهه امروز معرفی کرده‌اند، افزود: حجاب تنها ابزار آرامش فکری در تمام اجتماعات به ویژه مراکز علمی است و اگر حجاب در حاشیه قرار گیرد، محیط علمی ویژگی خود را از دست می‌دهد.

این مدرس حوزه و دانشگاه تصریح کرد: از آن جا که دانشگاه‌ها مرکز تولید علم و اندیشه هستند، انتظار می‌رود با برگزاری گردهمایی و همایش منشا تغذیه فکری جامعه باشند، زیرا دانشگاه‌ها هیچ‌گاه از متن جامعه جدا نیستند.

کرمی‌پور ثمره تأسیس دانشگاه آزاد اسلامی در بخش علمی را تربیت نیروهای متخصص و افتخارآفرین جامعه ذکر کرد و بیان داشت: در علوم هسته‌ای، تحولات در علوم بنیادین، رباتیک افتخاراتی است که به دست جوانان جویای نام سرزمین ما ایجاد شد.

وی خاطرنشان کرد: بر اساس فرمایش مقام معظم رهبری هیچ تغییری در آرمان‌های جوانان ما نسبت به جوانان اوایل انقلاب و تربیت اسلامی آنها به وجود نیامده، بلکه محکم‌تر نیز شده‌اند.

رئیس شورای فرهنگ عمومی زرند افزود: در اسناد تاریخی به دست آمده از انقلاب‌های جهان که با سکون همراه بوده، انقلاب اسلامی جوشش و خروش عظیمی را در سطح دنیا ایجاد کرد، زیرا الگوی این حرکت برگرفته از تاریخ صدر اسلام و رسالت پیامبر گرامی اسلام (ص) بود.

کرمی‌پور عنوان کرد: در این انقلاب تحولات اجتماعی ایجاد شده قابل لمس و غیر قابل‌انکاری است که می‌توان به تغییر نگرش محتوایی بزرگی در آموزش و پرورش ما و نوع تدریس معلمان اشاره کرد.

وی توجه به مفاهیم قرآنی، مجهز شدن معلمان به آموزه‌های قرآنی در راه تربیت نسل‌های آینده را نتیجه این اقدامات برشمرد و گفت: در حالی که قبل از انقلاب با توجه به محتوای کتاب‌های درسی دینی معلمان از قرائت ساده یک آیه قرآن عاجز بودند، اما امروز به یمن این انقلاب نونهالان ما نیز حافظ قرآن هستند.

کرمی‌پور با قدردانی از رئیس، کارکنان و استادان دانشگاه آزاد اسلامی زرند ابراز امیدواری کرد که توجه به تحصیلات تکمیلی و افزایش رشته‌های کاربردی در دستور کار مسئولان و برنامه‌ریزان دانشگاه قرار گیرد.

انتهای پیام/ب20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول