اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه سبزوار:

حجاب کارمندان در برخی از ادارات رعایت نمی‌شود

خبرگزاری فارس: امام جمعه سبزوار گفت: متاسفانه در برخی از ادارات کارکنان زن حفظ حجاب نمی‌کنند.

حجاب کارمندان در برخی از ادارات رعایت نمی‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از سبزوار، حجت‌الاسلام غلامحسین ابراهیمی در خطبه‌های این هفته شهرستان سبزوار با بیان اینکه اسلام دین علم، دانش، تعقل و تفکر است، اظهار کرد: طلب علم و دانش بر هر فرد مسلمان مرد و زن واجب است.

وی با اشاره به اینکه انسان به تمام علوم عصر خویش نیازمند است، ادامه داد: هر کس در مسئولیتی که به او واگذار می‌شود به نحو شایسته‌ای عمل کند، بدون تردید موفق می‌شود.

وی به نقل از حضرت علی (ع) گفت: ایشان می‌فرمایند علم به دو نوع است، اول علمی که مردم مسلمان نمی‌توانند از فراگرفتن آن سر باز زنند و به جامعه و مرد و زن مسلمانی می‌بخشد و دوم علمی است که به انسان فضیلت عطا می‌کند.

امام جمعه سبزوار ترک گناه را مهم‌تر از انجام آن دانست و اظهار داشت: انسان باید در ماه رمضان استحاله شود.

نماینده ولی‌فقیه در سبزوار در خطبه دوم با اشاره به سیره امیرالمومنین علی (ع)، درباره وصایای ایشان به کمیل و مالک به تفصیل سخن گفت.

وی سخاوت، متانت، شجاعت، کرامت، صداقت، جوانمردی و جاودانگی را از جمله خصلت‌های آن امام همام برشمرد.

وی با تاکید بر اینکه در تقوای الهی، تنها ظاهرسازی نباید باشد، تصریح کرد: مومن آیینه مومن است و امروز همه وظیفه داریم در مقابل توطئه‌های دشمنان اسلام و انقلاب بایستیم.

وی با تشریح حدیث ثقلین گفت: مسئله اهل‌بیت من، مانند سفینه و کشتی نوح است که هر کس داخل کشتی شد، نجات یافت و هر کس که وارد نشد غرق شد و به هلاکت رسید.

امام جمعه سبزوار با تاکید بر حفظ حجاب در تمام ابعاد جامعه، اظهار داشت: در برخی از ادارات کارکنان زن حفظ حجاب نمی‌کنند و مسئولان نیز بی‌توجه و یا کم‌توجه به این مهم، عکس‌العملی از خود نشان نمی‌دهند.

وی شب‌های قدر را، شب‌های آمرزش گناه و توبه به درگاه ذات اقدس الهی توصیف کرد و افزود: انسان باید در ماه مبارک رمضان استحاله شود.

انتهای پیام /ح20/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول