اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاد حوزه و دانشگاه دامغان:

مسئله حجاب و عفاف در جامعه جدی‏تر گرفته شود

خبرگزاری فارس: استاد حوزه و دانشگاه دامغان تاکید کرد: لازم است تا در برهه کنونی، مسئله حجاب و عفاف در جامعه جدی‏تر گرفته شود.

مسئله حجاب و عفاف در جامعه جدی‏تر گرفته شود

به گزارش خبرگزاری فارس از دامغان، علی ملاکاظمی پیش از ظهر امروز در کنگره فاطمه‏شناسی که به همت بسیج دانشجویی شهرستان دامغان در دانشگاه دامغان برگزار شد، گفت: موجودات زنده برای رشد و تکامل خود به سه چیز نیاز دارند و آن هم تربیت، امنیت و آزادی است.

استاد حوزه و دانشگاه دامغان اظهار داشت: تدبر در سیره اهل بیت عصمت و طهارت (ع) از مهم‏ترین وظایف یک مسلمان به شمار می‏رود.

وی با بیان اینکه از منظر استاد شهید مطهری، تربیت نخستین گام رشد و تکامل انسان است، افزود: باید به ازدواج توجه ویژه‏ای هم از طرف فرد و خانواده و هم از طرف مسئولان فرهنگی جامعه داشت و یکی از راه‏های تربیت و رشد معنوی انسان‏ها، تاسی و الگو گیری از زندگی ائمه اطهار است.

استاد حوزه و دانشگاه دامغان بیان کرد: مباحث فاطمه‏شناسی از جمله مباحثی است که در راستای تربیت معنوی دانشجویان مؤثر است و خصوصاً در حلقه‏های صالحین باید مورد توجه بیشتری قرار گیرد و فرهنگ‏سازی شود.

وی اضافه کرد: اگر احادیث و روایات ائمه معصومین (ع) را به دقت مرور کنیم خواهیم دید که تا چه اندازه به مسئله حجاب و عفاف تاکید شده است.

ملاکاظمی با تأکید بر اهمیت مسئله مهدویت در زندگی یک مسلمان گفت: دین اسلام منتظران را هم ردیف شهدا دانسته؛ پس با گریز به احادیث و روایات الهی دانش خود را ارتقا داده و به دستورات آن عمل کنیم.

استاد حوزه و دانشگاه دامغان راهکار مقابله با جنگ نرم دشمن را اطاعت و پیروی بی‏چون و چرا از ولایت فقیه عنوان کرد و گفت: بصیرت‏افزایی و حفظ هوشیاری در مقابله با هجمه‏های سنگین دشمنان از وظایف عمده بسیجیان و منتظران واقعی امام زمان (عج) است.

انتهای پیام/غ20/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول