اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون اداره ارشاد هرمزگان:

برخوردهای قهری در حوزه عفاف و حجاب به تنهایی پاسخگو نیست

خبرگزاری فارس: معاون فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی هرمزگان گفت: برخوردهای قهری و فیزیکی در حوزه عفاف و حجاب به تنهایی پاسخگو و نتیجه‌بخش نخواهد بود.

برخوردهای قهری در حوزه عفاف و حجاب به تنهایی پاسخگو نیست

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس، انوشیروان پیشدار ظهر امروز در سومین جلسه ستاد صیانت عفاف و حجاب اداره کل ارشاد استان اظهار داشت: برخوردهای قهری و فیزیکی در حوزه عفاف و حجاب پاسخگو و نتیجه‌بخش نخواهد بود.

وی ضمن تأکید بر اینکه عفاف و حجاب یکی از دغدغه‌های مهم مردم و مسئولان نظام است، افزود: اگر به موضوع عفاف و حجاب از منظر آسیب‌شناسی اجتماعی توجه نشود در آینده نزدیک تبعات فراوانی را در لایه‌های اجتماعی و بنیان خانواده بر جای خواهد گذاشت.

مدیر‌کل ارشاد هرمزگان خاطرنشان کرد: حجاب زمانی تأثیر واقعی و عمیق خود را خواهد گذاشت که علاوه بر ظواهر در کلام و در رفتار نیز جاری شود و عمق یابد.

این مسئول ادامه داد: مقوله حجاب متعلق به جنسیت و قشر خاصی نیست و از فطرت انسان سرچشمه می‌گیرد و توجه به آن در همه ابعاد ظاهری و باطنی در واقع پاسخ به فطرت درون و حرکت فطری است.

معاون فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی هرمزگان اضافه کرد: در حوزه نهادینه کردن عفاف و حجاب باید شیوه‌های فرهنگی در کنار اقدامات سلبی قرار گیرد تا نتیجه‌بخش باشد و لازم است در این راستا تمهیدات و راهبردهای فرهنگی اثرگذار احصاء شده و در میان افراد جامعه اشاعه داده شود.

پیشدار اضافه کرد: اجرایی کردن فعالیت‌های فرهنگی با ابلاغ دستورالعمل، قانون و آیین‌نامه امکان‌پذیر نیست زیرا ترویج فعالیت‌های فرهنگی با رویکرد اسلامی نیازمند برنامه‌ریزی مشخص و هدف‌دار است.

وی استفاده از ظرفیت‌های هنرمندان در رشته‌های مختلف را در حوزه عفاف و حجاب بسیار مؤثر دانست و گفت: انجمن‌های مختلف فرهنگی هنری این توانایی را دارند که با برنامه‌ریزی صحیح و دراز‌مدت اهداف مورد نظر در حوزه عفاف و حجاب را در جامعه نهادینه کنند.

انتهای پیام/ز20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول