اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

ثروتی انتقاد کرد

به‌کارگیری لیسانسه‌های فیزیک به عنوان معلم قرآن در خراسان‌شمالی

خبرگزاری فارس: عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی از به‌ کارگیری لیسانسه‌های فیزیک به عنوان معلم قرآن در استخدامی‌های جدید انتقاد کرد.

به‌کارگیری لیسانسه‌های فیزیک به عنوان معلم قرآن در خراسان‌شمالی

موسی‌الرضا ثروتی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بجنورد با تاکید بر اینکه در استخدامی‌ها باید ضوابط رعایت شود، گفت: پنج هزار معلم قرآن و 15 هزار مستخدم مدرسه قرار بود جذب آموزش و پرورش شوند که برای این‌ها نه اعلان عمومی و نه آزمون برگزار شده است.

وی با اشاره به اینکه در این زمینه شکایت طلاب و دانش‌آموختگان دانشگاه‌ها در رشته قرآن و بینش اسلامی را داشته‌ایم، تصریح کرد:‌ متأسفانه در برخی از این استخدامی‌ها که چندی قبل انجام شد، از لیسانس فیزیک برای معلم قرآن پذیرش شده است.

ثروتی با بیان اینکه این نحوه جذب ضابطه‌مند نبوده است، گفت: هر یک از مسئولان آموزش و پرورش اطرافیان خود را جذب کرده و حقوق مردم ضایع شد.

وی تصریح کرد: در این زمینه طی نطقی در مجلس به وزیر آموزش و پرورش گفتیم که اگر حقوق مردم لحاظ نشود، از وی سوال خواهیم کرد.

عضو مجمع نمایندگان خراسان‌شمالی اضافه کرد: این سلیقه‌ای کار کردن به طور حتم به وزارت آسیب وارد می‌کند.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه این وزارتخانه باید نماد قانون‌مداری باشد، گفت: اینکه افراد به شیوه سلیقه‌ای جذب کار شوند، شایسته و خوشایند نیست.

وی همچنین در بخش دیگری با قدردانی از دستگاه قضایی برای رسیدگی و صدور احکام برای مفاسد اقتصادی اظهار کرد:‌ صدور این احکام نوعی بازدارندگی برای مفاسد اقتصادی است.

ثروتی تصریح کرد: نباید اجازه داد تا افراد با استفاده از رانت‌هایی مفاسد اقتصادی به وجود آورند.

وی با اشاره به اینکه تخلف مالی سه هزار میلیارد تومانی در همین دولت روی داد، گفت: اکثر این‌ها دولتی بودند و باید پاسخگوی اتهامات خود باشند.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی همچنین بر رفع محرومیت‌ها در آخرین سال دولت دهم در استان‌هایی چون خراسان‌شمالی تاکید کرد.

وی تصریح کرد: علی رغم آنکه دولت شعار عدالت‌خواهی می‌دهد، لیکن موضوع از سوی دولت ضعیف عمل شده است.

ثروتی با تاکید بر اینکه خراسان‌شمالی در اکثر شاخص‌های توسعه در کشور در رده آخر قرار دارد، خواستار اجرای کامل اصل 48 قانون اساسی شد.

انتهای پیام/ی20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول