اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل شرکت آب منطقه سیستان و بلوچستان:

سد ماشکید عولیا 99 درصد پیشرفت فیزیکی دارد

خبرگزاری فارس: مدیرعامل شرکت آب منطقه سیستان و بلوچستان گفت: سد ماشکید عولیا 99 درصد پیشرفت فیزیکی داشته و آماده بهره‌برداری است.

سد ماشکید عولیا 99 درصد پیشرفت فیزیکی دارد

حمید قزوینی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زاهدان اظهار داشت: سد ماشکید عولیا یکی از پروژه‌های طرح مهر ماندگار شرکت آب منطقه‌ای سیستان و بلوچستان است که تا پایان سال 90، 42 میلیارد تومان برای آن هزینه شده است.

وی افزود: شرکت آب منطقه‌ای سیستان و بلوچستان سه پروژه از طرح‌‌های مهر ماندگار استان را به خود اختصاص داده است که تا پایان سال‌جاری آماده افتتاح و بهره برداری قرار می‌گیرد.

مدیرعامل شرکت آب منطقه سیستان و بلوچستان ادامه داد: شبکه آبیاری و زهکشی زیردان نیز با 39 درصد پیشرفت فیزیکی از جمله این طرح‌ها است که تا پایان سال 90 ، 27 میلیارد و 600 میلیون تومان به آن اختصاص یافته است.

وی گفت: موقعیت شبکه و خط انتقال آب سد زیردان در فاصله حدود 40 کیلومتری از سد و در فاصله حدود 100 کیلومتری شمال غربی شهرستان چابهار قراردارد.

قزوینی بیان کرد: زهکشی و آبیاری کهیر را با 12 درصد پیشرفت فیزیکی از دیگر طرح‌های مهرماندگار استان عنوان کرد و گفت: تا پایان سال 90 برای این پروژه نیز پنج میلیارد و 445 میلیون تومان هزینه شده است.

وی با بیان اینکه کار ساخت سیل بند در 62 نقطه از سیستان و بلوچستان ادامه دارد، تصریح کرد: این استان به عنوان پهناورترین استان کشور با دارا بودن بیشتاز 3000 کیلومتر رودخانه دایمی و شرایط خاص اقلیمی، متأثر از پدیده‌های مدیترانه‌ای و مونسون است که منجر به وقوع رگبارهای شدید و بروز سیلاب‌های مخرب در منطقه می‌‌شود، از این رو به منظور کاهش خسارات ناشی از سیل، ساخت سیل‌بند در نقاط مختلف این استان در حال ساخت است.

انتهای پیام/غ20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول